شنبه 29 شهریور 1399 | 15:01
نشست خبری تجلیل از 313 هزار رزمنده پیشکسوت دفاع مقدس برگزار شد؛
آغاز مراسم نکوداشت 313 هزار رزمنده با فرمایشات مقام معظم رهبری
سردار رضایار رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان: با هماهنگی های به عمل آمده در تاریخ 31 شهریورماه از طریق ویدئوکنفرانس به صورت زنده با مقام معظم رهبری ارتباط خواهیم گرفت.

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"، سردار تقی رضایار رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان امروز (شنبه) در نشست خبری ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، حماسه‌سازان دفاع مقدس را فرماندهان، رزمندگان و مردم دانست و نکوداشت و گرامیداشت این عزیزان و جانبازان و ایثارگران را یک وظیفه ملی عنوان کرد و با طرح سئوالی مبنی بر اینکه تاریخ کهن کشور ما جنگ‌های بسیاری را دیده است، اما چرا این 8 سال را دفاع مقدس می‌نامیم؟ گفت: فرمانده اصلی این دفاع مقدس حضرت امام(ره) است و باید پرسید انگیزه ایشان برای دفاع از کشور چیست؟ و چه کسانی اطراف ایشان به عنوان فرماندهان جنگ بوده‌اند با بررسی این افراد در می یابیم که چرا این هشت سال جنگ را دفاع مقدس نامیده اند. چراکه سلسله سوابق این فرماندهان تقدس خاصی دارد.

وی با بیان اینکه در این کشور بعید است جنگی اتفاق افتاده باشد که اکثر تشکیل‌دهندگان خط مقدم، داوطلبین از خیل جمعیت مردم عادی باشد، تصریح کرد: این ترکیب - فرماندهان و رزمندگان- پاک و معصوم جبهه 8 سال دفاع مقدس را تشکیل داده‌اند و وقتی بیانات و مواضع حضرت امام(ره) را فرماندهان و مردم را نگاه می‌کنیم می‌نگریم روحیه این 8 سال بسیار متفاوت است؛ برای همین است که این فرهنگ غنی را هیچگاه در تاریخ کشور نداریم که رزمندگان برای عملیاتهای نظامی شب‌زنده‌داری‌ می‌کردند.

وی امدادهای الهی را یکی دیگر از ویژگیهای 8 سال دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: اسیران جنگ، زندانهای مخوف دشمن را به دانشگاه تبدیل کرده بودند که در نوع خود بی‌سابقه است.

رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان دفاع مقدس با بیان اینکه دشمن حتی یک وجب از خاک کشورمان را نتوانست تصاحب کند، تصریح کرد: دشمن در اهداف سیاسی نیز ناکام ماند و ماشین جنگی استکبار جهانی علیه کشورمان در همان اهداف ابتدایی آن با شکست روبه‌رو شد. 

سردار رضایار با بیان اینکه به برکت همین دفاع مقدس، سپاه و بسیج تشکیل شده است، تصریح کرد: 8 سال دفاع مقدس در آن زمان دومین جنگ طولانی بعد از جنگ جهانی دوم به حساب می‌آمد که این دفاع باعث شد مردم یکپارچه شوند و پس از جنگ به سازندگی کشور بپردازند و روحیه جهانی جنگ را به روحیه جهادی عمرانی تبدیل کنند.

وی با بیان اینکه کشوری چقدر می‌تواند بجنگد؟ و قدرت بازدارندگی آن کشور چقدر است؟ دو بُعد قدرت دفاعی آن کشور دانست و گفت: امنیت پایدار و مردمی که از اهداف بلندمدت 8 سال دفاع مقدس است که زبانزد خواص و عام است.

رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان  با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس فرهنگ مقاومت تبدیل شده است، عنوان کرد: آوازه الهام‌بخشی این انقلاب به سراسر دنیا رسیده است و در حال حاضر مشاهده می‌کنیم به برکت دفاع مقدس انقلاب اسلامی تنها کشوری است که در برابر آمریکا و استکبار جهانی ایستاده است.

وی دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص پیشکسوتان باقیمانده از 8 سال دفاع مقدس پرداخت و افزود: پیشکسوتان دفاع مقدس تاریخ مجسم 8 سال دفاع مقدس هستند. مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده‌اند که پیشکسوتان را سازماندهی کنیم و برای نیازهای انقلاب و کشور از آنها استفاده کنیم به همین دلیل است که در این 9 سال در این زمینه فعالیتهایی صورت گرفته است.

سردار رضایار با اشاره به فعالیتهای سازمان بسیج پیشکسوتان در زمینه کمک های مومنانه تصریح کرد: توزیع بیش از 60 هزار بسته معیشتی،توزیع 440 هزار بسته بهداشتی، فعالیت 1360 کادر درمانی، تهیه 30 میلیارد ریال و اهدای خون تنها بخشی از فعالیتهای سازمان پیشکسوتان است.

وی با بیان اینکه با هماهنگی های به عمل آمده در تاریخ 31 شهریورماه از طریق ویدئوکنفرانس به صورت زنده با مقام معظم رهبری ارتباط خواهیم گرفت، گفت: پس از فرمایشات مقام معظم رهبری مراسم نکوداشت 313 هزار نفر از پیشکسوتان در سراسر کشور انجام خواهد شد که از همه اقشار در این مراسم حضور خواهند داشت.

رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان  به تهیه کارت ویژه ایثار رزمندگی اشاره کرد و گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده با وزارت دفاع قرار است این کارت ویژه در اختیار 200 هزار پیشکسوت قرار بگیرد تا بتوانند از خدمات آن استفاده کنند.

وی از پیشکسوتان و مبارزین قبل از انقلاب، مدافعان پیروزی قبل از جنگ 8 ساله، گروه‌های مردمی، رزمندگان 8 سال دفاع مقدس، آزادگان، جانبازان و بسیجیان و نیروهای مسلح دعوت کرد تا به جمع سازمان پیشکسوتان ملحق شوند.

سردار رضایار در پایان در پاسخ به سوال اینکه این سازمان چه فعالیتهایی برای رفع مشکلات اقتصادی رزمندگان پیشکسوت می‌کند، اظهار کرد: گروه‌های مختلف جهادی از سازمان پیشکسوتان و هیئت‌های قرآنی تلاش می‌کنند با حضور در منزل این افراد نسبت به رفع مشکلات آنها اقدام کنند و مشکلات آنها را برای رفع انتقال دهند. همچنین با هماهنگی‌های به عمل آمده با وزارت دفاع قرار است،  50 هزار نفر از فرزندان این پیشکسوتان در رده‌های مختلف شغلی به کارگیری شوند. همچنین برنامه‌های خدماتی و رفاهی را دنبال خواهیم کرد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.