یکشنبه 7 دی 1399 | 09:58
وحشت مرتجعین منطقه از قدرت تاثیرگذار حاج قاسم
حسن هانی‌زاده گفت: صدور دستور ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توسط دونالد ترامپ، نشان می‌دهد که آمریکا و رژیم‌های مرتجع منطقه از محبوبیت و قدرت تاثیرگذار وی در تغییر جغرافیای سیاسی منطقه وحشت داشتند.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  «حسن هانی‌زاده» کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس درباره نقش سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در تامین امنیت منطقه اظهار داشت: سردار سلیمانی بخشی از زندگی پر برکت خود را صرف تامین امنیت کشور‌ها و ملت‌های محور مقاومت کرد.

وی تاکید کرد: حضور میدانی ایشان در مناطق تحت کنترل گروهک‌های تروریستی و تکفیری و تقابل شدید با این جریان‌های صهیونیستی – آمریکایی، جایگاه رفیعی را برای این شهید نزد ملت‌های مسلمان منطقه ایجاد کرده است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی به‌عنوان یک فرمانده در کنار رزمندگان حضور فیزیکی داشت و به همین منظور از محبوبیت بالایی برخوردار بود، تصریح کرد: صدور دستور ترور ایشان توسط دونالد ترامپ، نشان می‌دهد که آمریکا و رژیم‌های مرتجع منطقه از محبوبیت و قدرت تاثیرگذار وی در تغییر جغرافیای سیاسی منطقه وحشت داشتند.

هانی‌زاده افزود: بسیاری از ژنرال‌های پنتاگون به ترامپ هشدار داده بودند که ترور سردار سلیمانی پیامد‌های منفی برای نیرو‌های آمریکایی در منطقه در پی خواهد داشت، اما رئیس‌جمهور آمریکا به‌دلیل گرایشی که به لابی صهیونیستی داشت، شخصا دستور ترور شهید سلیمانی را صادر کرد.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار ترور شهید سلیمانی در شکست دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا، گفت: پس از ترور سردار سلیمانی مردم آمریکا ترامپ را شخصی معتدل در سیاست نمی‌دانستند و به رقیب او جو بایدن رای دادند؛ می‌توان گفت که این نخستین تاثیر ترور شهید سلیمانی علیه ترامپ و جمهوریخواهان بود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.