شنبه 6 شهریور 1400 | 12:34
وصیت‌نامه شهید «تقی پهلوانی»؛
نگذارید گروهی در کشور باعث فساد شوند
شهید «تقی پهلوانی» در بخشی از وصیت‌نامه خود آورده است: «نگذارید گروهی در کشور باعث فساد شوند، هر کس که باعث فساد شده آن را افشا کنید.»

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" به نقل از دفاع پرس، «تقی پهلوانی» دوم خرداد سال 1344 در روستای كندر از توابع شهرستان كرج چشم به جان گشود، تا پايان دوره ابتدايی درس خواند و به‌عنوان بسيجی در جبهه حضور يافت. وی سرانجام در تاریخ 13 مرداد سال 1362 در حاج عمران عراق بر اثر اصابت تركش به شهادت رسید و پیکر او در زادگاهش به خاک سپرده شد.

وصیت‌نامه شهید پهلوانی

«با سلام و درود به امام زمان (عج) و نایب بر حقش امام خمینی و با درود فراوان به روان پاک شهیدان انقلاب اسلامی و سلام خدمت پدر عزیزم و مادر مهربانم و برادران و خواهران گرامی‌ام.

پدر و مادر عزیزم، اگر فرزندتان را در راه خدا داده‌اید و می‌خواهید اجرتان پایمال نشود پس بهتر است که در سوگ فرزندتان گریه نکنید و ناراحت نباشید چراکه باید با خون جوانان نهال انقلاب اسلامی آبیاری شود. فرزند شما امانتی بود از خدا نزد شما و چه بهتر که این امانت را در راه خدا هدیه کنید، همچنان که علی‌اکبر حسین (ع) در راه خدا قربانی شد. پس نباید در سوگ فرزندتان گریه کنید و ناراحت باشید بلکه باید خوشحال باشید که این نوع مرگ، مرگ با عزت است و خدا را شکر کنید.

پدر عزیزم، در شهادت من هیچ خرجی نکنید و به‌جای اینکه می‌خواهید ناهار بدهید پول آن را در راه خدا خرج کنید. به برادران خود توصیه می‌کنم که راه مرا ادامه دهند و به خواهر و مادرم وصیت می‌کنم که زینب‌وار صبر داشته باشید و گریه نکنید و باعث خوشحالی ضدانقلاب نشوید. هر شب جمعه سر قبر من بیایید و دعا و فاتحه بخوانید. پول مرا از بانک بگیرید.  شما نباید برای من هیچ‌گونه خرجی کنید. در مجلس من فقط چای بدهید.

دوستان، از شما می‌خواهم راه شهیدان را ادامه دهید چه با درس خواندن و چه با جبهه رفتن و چه مبارزه با ضدانقلاب داخلی و خارجی. نگذارید گروهی در کشور باعث فساد شوند، هرکس که باعث فساد شده آن را افشا کنید. نگذارید که در ده ما یک ضدانقلاب زندگی کند و در دعاهای شب و نمازهای جماعت شرکت کنید. همیشه پیرو خطّ امام باشید. برادران استغفار و دعا را از یاد نبرید که بهترین درمان‌ها برای تسکین دردهاست و همیشه به یاد خدا باشید و در راه او قدم بردارید. اجازه ندهید هرگز دشمنان بین شما تفرقه بیندازند و شما را از روحانیت متعهد جدا کنند.

در آخر به بچه‌ها بگویید که تا 40 روز از شهادتم دعای توسل را در خانه ما برقرار کنند. از طرف من برای خواهرم سر خرید عروسی هر چیز که خواست از پول من برایش بخرید. خدایا، خدایا، تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار، از عمر ما بکاه و بر عمر او بیفزا. والسلام. و من الله توفیق.»

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.