چهارشنبه 16 شهریور 1401 | 14:52
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر:
خانواده‌های شهدا اصلی‌ترین آمران به معروف و ناهیان از منکرند
حجت‌الاسلام صدیقی گفت: امر به معروف و نهی از منکر متعلق به خانواده‌های شهدا و مردم است. ما که در ستاد امر به معروف و نهی از منکر کار می‌کنیم، می‌خواهیم راه را برای شما باز می‌کنیم. شما باید بدون واهمه به میدان بیایید و بلندگوی شهدایتان باشید و ما هم حامی

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" به نقل از  دفاع پرس، حجت‌الاسلام «کاظم صدیقی» رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر در یادواره شهدای امر به معروف و نهی از منکر که  در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: چیزی که در اسلام به عنوان یک حفاظ، چراغ راه، سلاح و سپر برای حفظ اصل دین و فروعات آن است و ارزش‌هایی که انسان با آن‌ها انسان می‌شود و آدمی قائل به آن ارزش‌هاست و جامعه توحیدی را در برابر کفر، شرک، ظلم، فساد، هرزگی، ارتجاع و بی‌مبالاتی نگه می‌دارد، عبارت است از «امر به معروف و نهی از منکر».

 

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به اینکه مدافعان حرم و سربازان جبهه نرم همگی دست خدا روی زمین هستند، افزود: خدا خود را مدافع مؤمنین معرفی کرده است. رزمندگان جبهه‌های جنگ سخت (رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم) و سربازان جبهه نرم، دست خدا روی زمین هستند. خدا دفاع می‌کرد و شهدا مظهر و آیینه خدا بودند. اینها خودشان نبودند و هر چه بود، خدا بود.

حجت‌الاسلام صدیقی گفت: امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یارانشان در روز عاشورا حماسه‌ای را آفریدند که پیش از آن چنین حماسه‌ای نبوده است و بعد از آن هم تا قیامت نظیر نخواهد داشت. این جنگ، تجلی خدا در جبهه بود. بعد از عصر عاشورا، پرچم قیام به امام سجاد (ع) واگذار شد. به حکمت الهی بنا بود امام سجاد (ع) که حجت خدا بر زمین بودند، از عالم غروب نکنند. 

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر افزود: مدیریتی که حضرت زینب (س) در بحرانی‌ترین شرایط ارائه کردند، مدیریت ۴۰ منزل نبود؛ بلکه مدیریت جنگ نرم تا ظهور امام زمان (عج) بود. این مدیریت امروز بازماندگان شهدا، بانوان و همه مردم را در برابر عرصه‌های تبلیغی، تعلیمی، مبارزه و مقابله با فساد و هرزگی و تهاجم فرهنگی و مقاومت ۴۳ ساله را مقاوم کرد. بازماندگان شهدا فرهنگ شهادت را نهادینه می‌کنند و نام شهید را زنده نگه می‌دارند.

وی در مورد اثر جهاد تبیین حضرت زینب (س) اظهار کرد: اثر کار حضرت زینب (س) و قافله تبلیغی و تبیینی امام حسین (ع) که در مدینه نماندند و به کربلا آمدند و با حرکت خود کاخ یزید را به لرزه درآوردند، باعث شد که طاغوت با این جنگ نرم و آن جهاد تبیین و امر به معروف و نهی از منکر، عقب‌نشینی کند. یزید، خود اجازه داد که در کاخ خودش مجلس عزاداری برگزار شود، یزید احساس خطر کند و بی‌حرمتی تمام شود.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: دو کار فاخر قابل عرضه که سپاه در این مدت انجام داد، عبارت بود از اجتماع چند هزار نفری «سلام فرمانده» در کنار مرقد امام (ره) و مانور «بانوان سنگرنشین». در این کار عظمت وحدت بانوان و حضور جمعی‌شان تداعی کننده عظمت و هیبت بازماندگان شهدای کربلا بود.

حجت‌الاسلام صدیقی در مورد خطر شهید سلیمانی برای جبهه استکبار به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، خطر «شهید سلیمانی» برای استکبار بیش از خطر خود «سردار سلیمانی» بود. تا زمانی که سردار سلیمانی حیات ظاهری داشت، خوفی در دل استکبار ایجاد می‌کرد اما وقتی که به شهادت رسید، جبهه مقاومت را بزرگ‌تر کرد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر در مورد تأثیر دفاع فرهنگی در کنار دفاع نظامی گفت: اگر کنار دفاع نظامی، دفاع فرهنگی، جنگ نرم و امر به معروف و نهی از منکر رسانه‌ای، عملی، فردی و جمعی نباشد و انسجام و اتحادی نباشد، نفوذ و جریان خون‌های شهدا میان مردم از بین می‌رود؛ اما خدا خود قول داده است که شهدا زندگانی هستند که نمی‌میرند و از شما کمک می‌خواهند که دنباله‌روی راه شهدا باشید که اگر ادامه دهید، به مقام «لا خوفٌ علیهم و لا هم یحزنون» دست پیدا می‌کنید و حادثه‌ای شما را زمین‌گیر نمی‌کند. در جنگ نرم، «استقامت» رمز پیروزی است.

وی ادامه داد: جنگ نرم پشتوانه حرکت امام (ره) بود. این حماسه تحول جهانی ایجاد کرد و دشمن را به عقب راند و یک پدیده جدیدی به نام نظام جمهوری اسلامی متولد شد که در این ۴۳ سال هر چه استکبار با تمام امکانات تبلیغاتی و جنگ روانی، تحریم اقتصادی، ترور، ایجاد رعب و وحشت تلاش کرده است، تا امروز نتوانسته انقلاب و راه شهیدان را از بین ببرد بلکه شما روز به روز قوی‌تر و مقتدرتر شدید.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خطاب به خانواده‌های شهدا گفت: امر به معروف و نهی از منکر متعلق به خانواده‌های شهدا و مردم است. ما که در ستاد امر به معروف و نهی از منکر کار می‌کنیم، می‌خواهیم راه را برای شما باز کنیم. شما باید بدون واهمه به میدان بیائید و بلندگوی شهدایتان باشید. ما هم حامی شما و در کنار شما هستیم.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.