پنجشنبه 14 آذر 1392 | 08:15
سردار نقدی در اختتامیه همایش بسیج و رسانه:
نقش رسانه ها آگاه سازی و برداشتن نقاب از چهره دشمن است
نقش رسانه ها آگاه سازی و برداشتن نقاب از چهره دشمن است
رییس سازمان بسیج مستضعفین در آیین اختتامیه اولین همایش بین المللی بسیج و رسانه، در تشریح وظایف رسانه ها با اشاره به نقش حضرت زینب (س) و آگاه سازی ایشان برای جامعه، نقش رسانه امروز را در جامعه بشری آگاه سازی و برداشتن نقاب از چهره دشمنان دانست.

 

به گزارش " بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" سردار محمد رضا نقدی در آیین اختتامیه اولین همایش بین المللی بسیج و رسانه با اشاره به ایام محرم و صفر اظهار داشت: زمان امام حسین (ع) پرده ای بر چهره یزیدیان و دشمنان اسلام وجود داشت که مردم گمان می کردند حق با آنهاست اما حضرت زینب (س) بعد از واقعه کربلا با آشکار ساختن چهره یزیدیان فضا را کاملا تغییر دادند و به عنوان نخستین رسانه در آن دوران مردم را آگاه ساختند.

وی افزود: مردمی که به کاروان اسرا و کشته ها سنگ می زدند و توهین می کردند، بعد از اینکه حضرت زینب (س) روشنگری کردند، رو به عذرخواهی و گریه و زاری آوردند. بنابراین حضرت زینب (س) نقش اساسی در آگاه سازی مردم ایفا کردند در حالی که روز میلاد ایشان روز پرستار نامیده می شود اما می بینید نقش رسانه ای ایشان بسیار پررنگ تر بوده است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در تشریح وظایف رسانه ها گفت: از نقش حضرت زینب (س) و آگاه سازی ایشان برای جامعه متوجه می شویم که نقش رسانه هم  امروز در جامعه بشری آگاه سازی و برداشتن نقاب از چهره دشمنان است.

سردار نقدی با اشاره به شرارت های آمریکا در منطقه تصریح کرد: امروز اغلب گروه های تروریستی در منطقه از طریق آمریکا تسلیح می شوند و آمریکا مرکز شکنجه ها، تجاوزها و رفتارهای غیرحقوق بشری است که زندان گوآنتانامو و ابوغریب تنها قسمتی از جنایت های آمریکایی ها است که باید برای مردم آگاه سازی شود.

وی به برداشتن نقاب از چهره آمریکا اشاره کرد و افزود: رسانه مسلمان امروز باید نقاب از چهره آزادی خواهانه و حقوق بشرمآبانه آمریکا بردارد و از ادامه تزویر و ریاکاری آمریکا جلوگیری کند. شما می بینید آمریکا با این همه شرارت بازهم در برخی موارد با هجمه رسانه ای می تواند تاثیرگذار باشد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه گفت: یک تبریک به زبان فارسی و یا مذاکره بر سر مساله ای خاص باعث نمی شود که اعتماد ما به سوی آمریکا جذب شود و ما ماهیت استکباری آمریکا را نادیده بگیریم. مساله ما و آمریکا مانند مساله دو همسایه که بین شان کدورت پیش آمده نیست بلکه مساله ما و آمریکا، مساله یک شرور قداره بند است که مدام ظلم و تجاوز می کند و با یک مذاکره بین ما اعتماد سازی نمی شود.

سردار نقدی با تاکید بر نظر بنیان گذار انقلاب اسلامی در مبارزه با آمریکا خاطر نشان کرد: این که می گوییم ما تا آخر ایستاده ایم جمله ای از حضرت امام(ره) است که ادامه آن در کمتر رسانه ای منعکس شده است. امام راحل می فرمایند ما تا آخر ایستاده ایم تا آمریکا آدم شود و از آن طرف دنیا نیاید و در لبنان و خلیج فارس دخل و تصرف کند و تا زمانی که اسراییل است و رفتار آمریکا این گونه است ما نمی توانیم با آمریکا تعامل کنیم.

وی ادامه داد: در برهه کنونی هم اگر آمریکا در پرونده هسته ای به ما امتیاز بدهد و برنامه هسته ای ما را تمام و کمال بپذیرد و نفت ما را بخرد، بازهم بنابر همان صحبت امام ما نمی توانیم با آمریکا تعامل کنیم. همانطور که امام در جای دیگری فرموده اند اگر آمریکا و اسراییل لااله الا الله هم بگویند نمی توانیم آنها را قبول داشته باشیم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین همچنین گفت: ما همان طور که با صدام مذاکره کردیم و تکلیف مرزهای مشترک و آزاده هایمان را مشخص کردیم، با آمریکا نیز بر سر مساله هسته ای مذاکره می کنیم. ما با صدام مذاکره کردیم اما هیچ گاه به او اعتماد نکردیم و مرگ بر صدام را کنار نگذاشتیم. در حال حاضر هم رسانه ها وظیفه دارند نقاب از چهره آمریکا و اسراییل بردارند و نشان دهند که نمی توان به یک شرور جنایت کار اعتماد کرد.

سردار نقدی با اشاره به ایستادگی ملات ایران در این 34 سال اظهار کرد: ما در شرایط سخت تر از برهه کنونی هم در برابر تهدیدها و هجمه دشمن ایستادگی کرده ایم. در حال حاضر که وضعیت با دوران دفاع مقدس بسیار متفاوت است چرا نباید ایستادگی کنیم آن روز علاوه بر تحریم، کشتار و موشک باران هم داشتیم. در سالهای نخستین انقلاب اکثریت مردم بی سواد بودند ولی اکنون 4.5 میلیون دانشجو و 100 هزار استاد داریم؛ چرا نتوانیم ایستادگی کنیم.

وی با تاکید بر  وحدت رسانه های انقلاب اسلامی در برابر هجمه دشمن خاطر نشان کرد رسانه های ما باید همگرا تر و وحدت مدارانه تر عمل کنند تا در برابر سرمایه گذاری کلان دشمن ایستادگی لازم را داشته باشند. امروز دشمن وحدت مردم را نشانه رفته و به دنبال تفرقه افکنی بین مردم است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: اصلی ترین دلیل تفرقه افکنی و ترویج تروریست در منطقه این است که در جامعه اسلامی تفرقه افکنی تشدید شود و مسلمین خودشان را در برابر تروریست ها مقصر بدانند؛ از این رو آمریکا و جبهه استکبار، تکفیری ها و وهابی ها را مورد حمایت قرار می دهند لذا رسانه های ما باید امید دشمن را قطع کنند.

سردار نقدی در تشریح تفاوت مطرح کردن نقاط ضعف در رسانه های اسلامی و رسانه های غربی گفت: در رسانه غربی، ایرادها بزرگ جلوه داده می شود اما در رسانه های اسلامی نقد و انتقاد کاملا منصفانه و به حق بیان می شود و جنبه انتقاد دلسوزی و حل مشکل دارد.

وی با اشاره به نامگذاری سال ها از سوی رهبر انقلاب اظهار کرد: رهبری انقلاب هرجا که نقد و انتقادی دیده اند برای نامگذاری سال از آن استفاده کرده اند. به طور مثال وقتی که معضل اسراف بیان شد ایشان موضوع اصلاح الگوی مصرف را برای نامگذاری سال مطرح کردند و وقتی استفاده از کالاهای خارجی مطرح شد سال تولید ملی و یا زمانی که فساد اداری در کشور گفته شده بود، سال انضباط اجتماعی و اقتصادی را مطرح کردند. ما باید از این رویه و نقد عالمانه درس بگیریم.

وی در پایان درخصوص فایده مذاکره برای حل مشکلات اقتصادی گفت: اگر امروز از یک اقتصاددان سوال کنیم که راه حل برطرف کردن مشکلات اقتصادی چیست، او در ابتدا وابستگی به نفت خام، عدم بهره وری و یا دلالی را مطرح می کند و این نشان می دهد که  مشکلات اقتصادی ما ربطی به دیپلماسی ندارد و ما باید طوری برنامه ربزی کنیم که اگر مسیر دیپلماسی که اکنون در پیش گرفته شده هم نتیجه نداد، بازهم بتوانیم مشکلات کشور را حل کنیم.

منبع : خبرگزاری بسیج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.