چهارشنبه 12 شهریور 1393 | 16:30
۵۰۰ مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور خطاب به وزیر ارشاد:
وزارت ارشاد در مسیر پاسداری و اشاعه فرهنگ اسلامی حرکت نمی‌کند
وزارت ارشاد در مسیر پاسداری و اشاعه فرهنگ اسلامی حرکت نمی‌کند
۵۰۰ نفر از مسئولین فرهنگی و سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین متولیان پاسداری از فرهنگ اسلامی وزارت ارشاد است، اعلام کردند: وزارت ارشاد نه تنها در مقابل اقدامات ضدفرهنگی واکنشی نشان نداده، بلکه گاه خود زمینه‌ساز آنها شده است.

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  500 نفر از مسئولین فرهنگی و سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشوردر نقد عملکرد وزارت ارشاد اعلام کردند آیا با توهین به شعائر اسلامی، دوگانگی در برخورد با نشریات، ناهنجاری‌های عرصه هنر، کنسرت‌های تک خوانی بانوان و موارد بسیار دیگر می توان فرامین رهبر معظم انقلاب را محقق کرد؟

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

« سال 1393 بنا بر فرموده مقام عظمای ولایت به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نام گذاری شد و ایشان بر اولویت فرهنگ بر دیگر مسائل مانند اقتصاد و سیاست تاکید فرمودند. اما متاسفانه علی‌رغم تاکیدات ایشان بر مقوله مهم و حیاتی فرهنگ شاهد برخی تصمیم گیری‌ها و اقداماتی بودیم که نه تنها در راستای فرهنگ سازی و فرهنگ اسلامی - ایرانی نبود بلکه تناقض جدی با این فرهنگ غنی نیز داشت.

مردم آگاه و بیدار کشورمان شاهد آن بودند که وزارت فرهنگ و ارشاد که یکی از اصلی‌ترین متولیان پاسداری و اشاعه فرهنگ اسلامی است متاسفانه تحت تاثیر برخی از افکار و جریان‌های ضد فرهنگی نفوذ کرده در این نهاد نه تنها در مقابل اقدامات ضد فرهنگی واکنشی نشان نداده است بلکه گاهاً این گونه اقدامات را دامن زده و خود نیز زمینه ساز آنها شده است.

 از آن جمله می‌توان به فضای کتاب و کتاب‌خوانی و نشریات اشاره کرد. این مقوله که مهم‌ترین رکن در تغذیه فکری و فرهنگی است را بدون مرز و ناظری امین رها کرده و ممیزی کتاب را کاری فرعی و مرتبط با بخش خصوصی می‌داند؛ در مقابل نشریات ارزشی مواضع تند گرفته و با نشریات زنجیره‌ای و موهن، برخورد مناسبی نمی‌شود که این دوگانگی در برخورد، موجب چالش در این عرصه شده و فضا را آلوده کرده است.

توهین به شعائر اسلامی، توهین به اهل بیت عصمت و طهارت، زیر سوال بردن احکام الهی، توهین به مراجع عظام تقلید و... مصادیقی بودند که نشان از دستان پشت پرده و آلوده‌ای برای به چالش کشاندن حوزه فکر و اندیشه دارد.

در عرصه پوشش نیز در حالی که دغدغه و نگرانی آحاد مردم حجاب و پوشش اسلامی است، مع‌الاسف بدون نظارت، نمایشگاه‌های غیر متعارف لباس‌های مستهجن و منطبق با سبک زندگی غربی برگزار شده است؛ عدم توجه به تولید لباس‌های متناسب با فرهنگ اسلامی - ایرانی نیز نگرانی‌ها را افزوده که قطعا موجب افزایش بی‌عفتی و جرم در جامعه خواهد شد.

ناهنجاری‌های به وجود آمده در عرصه هنر که عرصه‌ای راهبردی و بسیار موثر برای پاسداری از اصول ناب اسلام و انقلاب است، نیز از دیگر مواردی است که این صحنه پر طرفدار را به سمت جریانات در تضاد با فرهنگ و ارزش‌های اصیل مذهبی و ملی جامعه کشانده است.

اقداماتی از قبیل صدور پروانه ساخت و مجوز اکران فیلم ها،تئاترها و نمایشنامه‌های ضد فرهنگی و ضد ارزشی، برگزاری  کنسرت‌های تک خوانی بانوان و... گوشه‌ای از این فعالیت‌ها است که متاسفانه با رسالت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همخوانی ندارد و عده‌ای در اجرای آن مصر هستند.

آیا این قبیل اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند شعار سال و فرامین رهبری معظم انقلاب را محقق کند؟ آیا این قبیل اقدامات می‌تواند زمینه ساز تحقق تمدن نوین اسلامی شود؟ آیا حق مردم نیست که نگران آینده فرهنگ جامعه انقلابی خود باشند؟

لذا مطالبه جدی ما مسئولین فرهنگی و سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کل کشور آن است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به معنای واقعی به رسالت خود جامه عمل بپوشاند و نگذارد تا فرهنگ و سبک زندگی امت اسلامی به دست نااهلان دچار انحراف شود.»

 

 

 

منبع : خبرگزاری بسیج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.