دوشنبه 29 اسفند 1390 | 16:17
از حوزه‌‌هاي علميه تا سرزمين‌هاي نور
سرویس: دفاع مقدس
سرویس: دفاع مقدس
آیت‌الله مقتدایی مدير حوزه‌هاي علميه كشور با حضور در مناطق عملياتي دفاع مقدس، با شهيدان تجديد ميثاق كرد.

بسیج پیشکسوتان :  در يكي از برنامه‌هاي خود در مراسم اختتاميه جشنواره فرهنگي هنري ره‌آورد نور سخن مي‌‌گفت، خطاب به شركت‌كنندگان در جشنواره ضمن اشاره به مقام شهيدان گفت: عشق به شهادت در آن‌ جوانان موج می‌زد و شما هم سعی کنید و از خدا بخواهید که ادامه دهنده راهشان باشید و هدفشان را درک کنید که هدفشان حمایت از نظام و رهبری بود.

آيت‌الله مقتدايي در مناطق عملياتي

 

مدیر حوزه‌های علمیه‌های کشور با اشاره به حرکت ملت ایران در ۲۲ بهمن و انتخابات اخیر افزود: حرکت ملت از سوی شهداء هم قابل تحسین است. ملت ایران مقاوم است و اگر استکبار بخواهد به این ملت حمله کند دیگر اسرائیلی روی صفحه روزگار باقی نمی‌ماند و این از برکات خون شهيدان است.

**اهداي قمقمه يك شهيد به آيت‌الله مقتدايي سردار سيدمحمد باقرزاده رئیس ستاد مرکزی راهیان نور در دیدار با آیت‌الله مقتدایی مدیر حوزه‌های علمیه کشور قمقمه‌ای را که همراه یکی از شهدای جنگ تحمیلی به تازگی تفحص شده بود برای نگهداری در حوزه علمیه به وی اهداء کرد.

 

اهداي قمقمه شهيد

سردار باقرزاده هنگام اهدای این قمقمه به آیت‌الله مقتدایی گفت: «این، قمقمه یکی از پنج شهیدی است که چند روز پیش در جزایر مجنون تفحص شده و همراه پیکرش بدست آمده است، این شهید از خط شکنان لشگر ۳۱ عاشورا است كه سالها در «جزیره مجنون» مفقود بود. این قمقمه نشانگر مظلومیت و مقاومت رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس است و در داخل آن آب همچنان وجود دارد.

آيت‌الله مقتدايي نيز در هنگام دريافت این هدیه از رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، این هدیه را بسیار ارزشمند خواند و تأکید کرد که همراه این هدیه توضیحات و مشخصات مربوط به آن و نیز آن شهید بزرگوار مکتوب شود تا تمام کسانی که به تماشای این یادگار مقاومت می‌نشینند به ارزش و بهای معنوی آن پی ببرند.

وي افزود: «امیدوارم با روحیه‌ای که این شهداء داشتند و با تلاش توانستند جنگ را به نفع اسلام و انقلاب تمام کنند ما نیز بتوانیم ادامه دهنده راه و مسیر مقدس آنان باشیم. امروز به برکت همان خون شهداء، منطقه به سوی بیداری اسلامی حرکت کرده است و ما امیدواریم به حق خون شهداء، این بیداری در همه کشورهای اسلامی محقق شود».

آیت‌الله مقتدايي همچنين طي بازديد از مناطق عملياتي دفاع مقدس، در جلسه مشترک با سردار محمدباقر زاده رئیس ستاد مرکزی راهیان نور و جواد تاجیک دبیرستادمرکزی راهیان نور در پادگان محمودوند شرکت کرد.

آیت‌الله مقتدایی مدیر حوزه‌های علمیه کشور با حضور در پادگان شهید محمودوند، در معراج شهداء حضور یافته و در جوار آن نماز زیارت شهداء را بجا آورد.

آیت‌الله مقتدایی در بدو حضور در پادگان شهید محمودوند مورد استقبال سردار سیدمحمد باقرزاده رئیس ستاد مركزي راهیان نور کشور و جواد تاجیک دبیر ستاد مرکزی راهیان نور قرارگرفت.

براساس این گزارش، آیت‌الله مقتدایی ابتدا در معراج شهدای پادگان شهید محمودوند حاضر شد و ضمن زیارت شهدای تازه تفحص شده این معراج، با آرمان‌های امام راحل(ره) و شهداء تجدید پیمان كرد.

 

معراج شهداي محمودوند

آیت‌الله مقتدایی پس از اقامه دورکعت نماز زیارت شهداء در معراج، در جلسه مشترکی که با حضور سردار باقرزاده رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و جواد تاجیک دبیرستاد راهیان نور شرکت کرد.

پس از این جلسه نماز جماعت ظهر و عصر در معراج شهدای پادگان شهید محمودوند به امامت آیت‌الله مقتدایی برگزار شد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور پس از اقامه نماز ظهر و عصر در جمع کاروانهای راهیان نور حاضر در معراج شهدای پادگان شهید محمودوند به ایراد سخنرانی پرداخت.

آیت الله مقتدایی در صحبت‌های خود گفت:جنگ، جنگی عادی نبود، یک حمله ناجوانمردانه بود. ما آن را دفاع از اسلام می‌دانیم. همه می‌دانيم که تنها صدام نبود که در مقابل ما قرار داشت بلکه بیشتر کشور ها حضور داشتند و علیه ایران یکدست شده بودند.

وی با اشاره به هدف دشمنان از حمله به ایران افزود: هدفشان مردم ایران نبود، آنها آمده بودند برای نابودی اسلام. یادم می‌آید که می‌گفتند ما 20 روزه ایران را ساقط می‌کنیم. بله! این حرف به ظاهر و در شرایط آن دوران درست بود. آنها همه جوانب را در نظر گرفته بودند به غیر از ایمان قوی مردم. رزمندگان ما با این روحیه بودند كه اگر کشتیم پس دشمن اسلام را کشتیم، پس بهشتی هستیم و اگر هم کشته شویم در راه اسلام رفتیم و باز هم بهشتی هستیم.

آیت‌الله مقتدایی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شهداء همانند اصحاب امام حسین (ع) در شب عملیات همانند شب عاشورا شاد و خوشحال بودند چرا که قرار بود بهشتی شوند و به هدف برسند. همه عاشق بودند و در جبهه‌ها با عشق حضور پیدا می‌کردند . جوانان ما باید اين كشور بدانند با چه عشقی پابرجا ماند و چقدر ایثار و فداکاری برای خاک ایران اسلامی انجام شد. دیدیم که جنگ، ما را ساخت و در حین آن و پس از آن نظام دفاعی ما نظم گرفت و تزریق بسیج مردمی به آن روح بخشی و در حیرت همگان، این ما بودیم که با ایمان و توکل به خدا طرف پیروز جنگ شدیم.

وی ادامه داد: آنها می‌خواستند نظام را منحل کنند، حال تاثیرات جمهوری اسلامی را می‌بینید که پس از 33 سال، بیداری اسلامی را در گوش جهانیان فریاد می زند.

مدیر حوزه های علمیه کشور در بخش پایانی سخنان خود گفت: وظایف فعلي مسئولین و مردم است که حفظ کننده روحیه شهداء باشند و انفاس روحی حضرت امام را در بین مردم حفظ کنیم و ببینیم همانطور که ابر قدرت شوروی سقوط کرد این ابرقدرت، آمریکا هم سقوط کند و محو گردد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور همراه با کاروان‌های راهیان نور در یادمان فتح‌المبین حاضر شد و به زیارت مزار هشت شهید گمنام این یادمان رفت.

 

 

تاجيك و آيت‌الله مقتدايي

آیت‌الله مقتدایی در دومین روز از سفر سه روزه خود به استان خوزستان و مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس، پس از بازدید از منطقه عملیاتی فتح‌المبین به زیارت دانیال نبی در شوش رفت.

سفر آيت‌الله مقتدايي به سرزمين‌هاي نور سه روزه بود

منبع:ایسنا

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.