شنبه 30 اردیبهشت 1391 | 12:43
زريبافان:
حماسه فتح خرمشهر نماد فهرست طولاني پيروزي‌هاي ملت ايران است
 حماسه فتح خرمشهر نماد فهرست طولاني پيروزي‌هاي ملت ايران است
معاون رئيس جمهور و رئيس بنيادشهيد و امور ايثارگران ضمن تبريك سي‌امين سالگرد فتح خرمشهر گفت: آزادي خرمشهر نشان داد اراده ايماني بر همه سلاح‌ها پيروز است و اين پيروزي بزرگ ثابت كرد كه خون بر شمشير، بلكه بر همه سلاح‌ها پيروز است.

بسیج پیشکسوتان

مهندس زريبافان كه درآستانه سالروز آزادسازي خرمشهر به عنوان سخنران پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران سخن مي‌گفت، افزود: آزادي خرمشهر نشان داد كه اگر همه دنياي كفر و الحاد و استكبار با همه امكانات مادي، رسانه‌اي و سلاح‌هاي خود در يك طرف و ايمان به خدا و عشق به شهادت با پشتوانه فرهنگ عاشورايي حتي با دست خالي در طرف ديگر قرار داشته باشد، پيروز اين عرصه كساني هستند كه دست به تجارتي بزرگ زدند و همه هستي خود را براي تحقق نظام الهي را فدا كردند.
وي با اشاره به اين فرمايش امام راحل كه فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد كرد»، گفت: اگر خرمشهر آزاد شد براي اين بود كه جوانان ما براي اجراي فرامين رهبر خود سر از پا نمي‌شناختند و كلام ايشان را منبعث از فرمان الهي مي‌دانستند.
زريبافان ادامه داد: حماسه فتح خرمشهر نماد فهرست مطولي از پيروزي‌هاي ملت بزرگ ايران اسلامي است. اگر به درستي به حوادثي كه در سه دهه گذشته بر انقلاب و نظام ما گذشت نظر بيفكنيم، به راز بزرگ موفقيت‌ها پي مي‌بريم كه اكسير شگفتي‌آفرين آن چيزي جز روحيه و منش فرهنگ ايثار و شهادت نيست. اكسيري كه با اعتقاد به خدا همه معادلات مادي را بر هم مي‌ريزد و از نگاه مقام معظم رهبري، اين پيروزي اينگونه ترسيم شده است كه فرمودند: «دشمن راز پيروزي ما را در خرمشهر و خرمشهرها به چشم ديد و فهميد اين ملت اگر پرچم اسلام و ايمان را برافراشته نگاه دارد در هر ميداني پيروز خواهد بود». پرچم افراشته فتح خرمشهر نشان داد اگر وارثان و حاملان اين پرچم، با اخلاص و اقتدار بر اصول و آرمان‌هاي خود استوار باشند، مكاتب الحادي، انديشه‌سوز و تفكر اومانيستي و قدرت‌هاي اهريمني نخواهند توانست با فتنه‌هاي هزار رنگ خود اراده مجاهدان الهي را خاموش كنند. پيام فتح خرمشهر قيام براي خدا و حركت در مسير او و مي‌شود ومي‌توانيم با اراده او براي تحقق آرمان‌هاي الهي است.
زريبافان گفت: خداوند ملت ما را به بركت ايمان، اخلاص، وحدت و ولايت‌مداري و پيروي از فرهنگ عاشورايي عزت و اقتدار بخشيد. پيروزي انقلاب، سربلند بيرون آمدن از جنگ تحميلي، غلبه بر توطئه‌ها و فتنه‌ها و جنگ نرم، پيامد فرهنگي است كه مجاهدان راه خدا با تكيه بر آن از هر تهديدي فرصت جديدي براي پيروزي بعد ساختند. حماسه فتح خرمشهر، كربلاي 5 و والفجر 8، نماد و نمودار تجلي جديت اراده و توكل و توسل يك ملت بزرگ است كه در محاصره تحريم و تهديد، واقعيتي را پيش چشم دشمن ترسيم كرد و نشان داد كه محاسبه‌‌ مادي آن‌ها در ترازوي فرهنگ ايثار و شهادت جايي ندارد و همه ديدند ملت ايران توانست اجماع پوشالي آن‌ها را بشكند.
معاون رئيس جمهور يادآور شد: حماسه افتخارآميز فتح خرمشهر اگر چه در ظاهر در جنگ سرد به دست آمد اما واقعيت ترديدناپذير اين بود كه فتح خرمشهر غلبه اعتقاد فرهنگي الهي و عشق به خدا بر ابزارها و سلاح‌هاي سخت مادي بود و توانست منبع پيروزي در جنگ‌هاي سخت، نيمه‌سخت و نرم بعدي باشد و مردان مجاهدي را براي عرصه‌هاي ديگر تربيت كند. فهرست طولاني مجاهدت‌هاي ملت ايران در نهضت علمي و دستيابي به فناوري‌هاي هسته‌اي، سلول‌هاي بنيادين، نانو تكنولوژي، بيوتكنولوژي،‌هوافضا، ماهواره، ليزر و ... در اين عرصه‌ها نشان از تكرار حماسه پيروزي در ديگر عرصه‌هاست و مي‌تواند افزون‌تر از پيش در عرصه‌هاي علم، سياست و اقتصاد و فرهنگ شگفتي آفرين باشد.در گذر 33 سال برپايي و تداوم انقلاب اسلامي، اين حقيقت بزرگ را با تمام وجودمان يافته‌ايم كه بدون فرهنگ كربلايي ايثار و شهادت و درس‌آموزي از مجاهدت شهداء، جانبازان و آزادگان نخواهيم توانست از موانع و خاكريزهاي دشمن عبور كنيم.
زريبافان گفت: عصاره كلام شهداء و پيام آن‌ها تبعيت از ولي فقيه و از خودگذشتگي براي بقا و دوام فضاي اسلامي،برپايي نماز، توجه مسجد به عنوان مهمترين سنگر در نظام اسلامي، انجام امر به معروف و نهي از منكر، توجه به حجاب و عفاف، انس با قرآن، احترام به پدر و مادر،رعايت بيت‌المال، ساده‌زيستي و كار براي خداست و راه قدرداني از شهداء، جانبازان و آزادگان، حركت در مسيري است كه بر اساس آرمان شهداء ترسيم شده است. همچنين تجليل و تكريم بازماندگان عرصه‌هاي جهاد و شهادت مي‌تواند فرهنگ ايثار و شهادت را تا استقرار «دولت يار» مستدام بدارد.
زريبافان در پايان گفت: امروز شاهديم در عرصه‌هاي جنگ نرم و عرصه‌هاي علم، دانش و فرهنگ، خانواده‌هاي شاهد و ايثارگر همچنان صحنه‌هاي باشكوه ديگري از موفقيت‌ها و پيروزي‌هاي خلق مي‌كنند. حضور خانواده‌هاي ايثارگران در خنثي كردن توطئه‌ها و فتنه‌ها و تحكيم پايه‌هاي تبعيت از رهبري هم نشانگر حضور فداكارانه آن‌ها است. جامعه ايثارگري كشور گوش به فرمان مقتداي خود براي ساختن كشور عزتمند و مقتدر در جهان است كه زمينه ساز حكومت عدل جهاني باشد و در اين زمينه از هيچ كوششي كوتاهي نمي‌كند.توجه به فرمان‌ها و رهنمودهاي مقام معظم رهبري در مناسبت‌هاي مختلف به خصوص تلاش براي اجرايي كردن شعار امسال نيز از اموري است كه خانواده‌هاي شاهد و ايثارگر به آن بيش از ديگران اهتمام دارند و حمايت از توليدات داخلي و پرهيز از مصرف كالاي خارجي در سرلوحه امور آن‌ها قرار دارد.
انتهای خبر/ع1

منبع:.sepahnews

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.