چهارشنبه 3 خرداد 1391 | 11:52
سردار غلامپور در صحن علنی مجلس:
مسئله مهم در فتح خاک و آزادسازی خرمشهر شکستن اراده دشمن بود
مسئله مهم در فتح خاک و آزادسازی خرمشهر شکستن اراده دشمن بود
فرمانده قرارگاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: فتح خاک و آزادسازی خرمشهر با اینکه خیلی ارزشمند بود ولی مهمتر از آن شکستن اراده دشمن است که ما موفق به انجام آن شدیم.

بسیج پیشکسوتان

سردار احمد غلامپور فرمانده قرارگاه قدس سپاه پاسداران در عملیات بیت‌المقدس امروز همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر طی سخنانی در صحن علنی مجلس اظهار داشت: ارتش بعث عراق با هدف اشغال خوزستان و سقوط نظام جمهوری اسلامی ایران در حرکتی غافلگیرانه در 30 شهریور 1359 به ما حمله کرد و با نیرویی به استعداد 30 هزار نفر و صدها دستگاه تانک و نفربر و ‌ده‌ها فروند هواپیما و هلیکوپتر کار خود را شروع کرد ولی بازهم حدود 40 روز با مقاومت رزمندگان ما مواجه شد.
وی با بیان اینکه نگاه به این آمار و ارقام و مقایسه آن با زمانی که می‌خواستیم خرمشهر را آزاد کنیم، گویای یک مسئله مهم است، افزود: از 10 اردیبهشت تا 3 خرداد ما بیش از 20 روز مدام در حال جنگ با دشمن بودیم و شب 2 خرداد که می‌خواستیم طرح آزادسازی خرمشهر را اجرایی کنیم، 3 یا 4 هزار نیرو بیشتر نداشتیم.
سردار غلامپور با ذکر این مسئله که مقایسه زمان اشغال و فتح دوباره خرمشهر فرق بین سپاه کفر و سپاه اسلام را نشان می‌دهد، ادامه داد: تا قبل از عملیات بیت‌المقدس دشمن همه توان خود را برای حفظ مناطق اشغالی به کار گرفته بود تا به اهدافی که در ابتدای جنگ به آن نرسیده بود، برسد اما بعد از بیت‌المقدس خیلی از مناطق دیگر هم آزاد شد؛ تاقبل از بیت‌المقدس دشمن بر حفظ مناطق اشغالی اصرار داشت اما بعد از بیت‌المقدس این رویکرد به رویکرد دفاعی تبدیل شد.
فرمانده قرارگاه قدس سپاه در عملیات بیت‌المقدس اظهار داشت: ما توانستیم در عملیات بیت‌المقدس اراده دشمن را که یک اراده جهانی بود بشکنیم و به نوعی می‌توان گفت که جنگ بعد از بیت‌المقدس تمام شد چراکه دشمن فهمید نمی‌تواند از طریق جنگ به اهدافش برسد.
وی گفت:‌ فتح خاک و آزادسازی خرمشهر با اینکه خیلی ارزشمند بود ولی مهمتر از آن شکستن اراده دشمن است که ما موفق به انجام آن شدیم.
سردار غلامپور اضافه کرد: وقتی می‌خواهیم درمورد جنگ صحبت کنیم، باید در انتقال فرهنگ جنگ خیلی مسائل را رعایت کنیم.
وی به ذکر خاطره‌ای پرداخت و افزود:‌ سال 75 به همراه هیاتی سفری به پاکستان داشتیم و آنجا ملاقاتی با رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان انجام دادیم و از ما خواسته شد که در مورد عملیات والفجر 8 کمی توضیح دهیم. قرار شد که جلسه ما 8 تا 10 صبح باشد ولی این جلسه تا 11 شب طول کشید چراکه پاکستانی‌ها سوالات متعددی را مطرح می‌کردند.
سردار غلامپور گفت:‌ ما در والفجر 8، هفت ماه تمام طرح‌ریزی کردیم و روزی حدود 15 ساعت فعالیت انجام دادیم و 7 روز عملیات کردیم و بعد هم 70 روز مقاومت داشتیم ولی فقط آن 7 روز عملیات را همه می‌بینند و در موردش صحبت می‌کنند.
این فرمانده سالهای دفاع مقدس در پایان اظهار داشت: دستاوردهای جنگ امروز آثارش را نشان می‌دهد و ما باید به این مسئله توجه کنیم.
انتهای پیام/ع1

منبع:.sepahnews

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.