سه شنبه 15 فروردین 1391 | 13:15
در پی شکست طرح‌های "بندر بن سلطان" علیه سوریه
سرویس : بین الملل
"بندر بن سلطان بن عبد العزیز آل سعود" رئیس شورای عالی امنیت ملی عربستان سعودی، "سعدالدین الحریری" نخست‌وزیر سابق لبنان را تهدید کرد که دست داشتن وی در ترور پدرش "رفیق الحریری" را برملا می‌کند.

بسیج پیشکسوتان : به نقل از پایگاه خبری النخیل،‌ منابع آگاه اعلام کردند که شاهزاده "بندر بن سلطان" پسر "سلطان بن عبد العزیز" ولی‌عهد سعودی که سال گذشته بر اثر سرطان و کهولت سن درگذشت، "سعد الحریری" نخست‌وزیر سابق لبنان و نماینده سابق پارلمان این کشور را تهدید کرده است که دست داشتن وی در ترور پدرش "رفیق الحریری" را برملا کند.

این منابع تأکید کردند:‌ دلیل این تهدیدات بندر بن سلطان، عدم موفقیت توطئه‌های این شاهزاده سعودی در سوریه و متهم کردن حریری به عدم پرداخت بودجه داده شده به مخالفان سوری به عنوان رشوه از سوی حریری است.

این منابع در ادامه  فاش کردند که دو مجری شبکه‌های " بی بی سی" و"الجزیرة" مبالغ بسیار کلانی از بندر بن سلطان دریافت کرده‌اند تا زمینه‌های تشدید و افزایش حملات تبلیغاتی و رسانه‌های خود علیه سوریه را افزایش دهند.

به گفته این منابع، پس از اینکه واقعیت امر حریری بر بندر بن سلطان برملا شد و این شاهزاده سعودی دریافت که اموال داده شده به حریری که قرار بود، به دست مخالفان سوری برسد تا مأموریت خود علیه نظام سوریه را به اجرا بگذارد، ارسال مابقی اموال مورد توافق به الحریری را متوقف کرده است.

همان گونه که برخی منابع نیز بکردند،‌ بندر بن سلطان برخی از مجریان شبکه‌های " بی بی سی" و"الجزیرة"  را به مرگ یا آسیب رساندن به افراد خانواده‌هایشان در صورت عدم اجرای اوامر این شاهزاده سعودی و موارد مورد توافق با آنها تهدید کرده است.

همچنین این منابع از طرح‌ها و برنامه‌هایی پرده برمی‌دارند که بندر بن سلطان با برخی طرف‌های اسرائیلی درباره اجرای آنها در سوریه به توافق رسیده‌اند و مهم‌تر از همه اینکه این منابع تأکید می‌کنند که پس از شکست توطئه‌های بندر در سوریه، وی حریری را متهم کرده است که اگر طرح‌های مورد توافق در سوریه را به اجرا نگذارد،‌ علاوه بر فاش کردن دست داشتن وی در ترور پدرش، همکاری و ارتباط نزدیک وی با رژیم صهیونیستی را برملا خواهد کرد و به این ترتیب تمام اموال و دارایی‌های وی را مصادره می کند و فراتر از آن، وی را خواهد کشت تا هرآنچه درباره بندر می‌داند را به گور ببرد.

منبع:فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.