سه شنبه 15 فروردین 1391 | 14:11
سرویس : بین الملل
یک منبع نظامی اعلام کرد: یک فروند ناوشکن روسیه که به انواع موشک مجهز است و برای نبرد با زیردریایی ها و نیز دفاع هوایی ساخته شده است، در بندر طرطوس سوریه، تنها پایگاه دریایی روس ها در دریای مدیترانه، پهلو خواهد گرفت.

بسیج پیشکسوتان : به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، روسیه اعلام کرد: یک ناوشکن متعلق به ناوگان دریای سیاه نیروی دریایی این کشور به ماموریتی در دریای مدیترانه اعزام شده است.
ناخدا ویچسلاو تروخاچف، سخنگوی نیروی دریایی روسیه در گفتگو با خبرگزاری اینترفاکس، بدون اشاره به جزئیات بیشتر درباره این اقدام گفت : «ناوشکن اسمتلیوی Smetlivy به فرماندهی ویکتور اسکوکوف، یکشنبه بندر سباستوپول را ترک کرد تا در دریای مدیترانه به اجرای عملیات بپردازد».
 

این مقام روس گفت: «این توقف فقط جنبه فنی دارد و همه کشتی های ناوگان دریایی روسیه که در دریای مدیترانه حضور پیدا می کنند، چنین کاری می کنند».

این در حالی است که برخی منابع می گویند این ناوشکن احتمالا در یکی از بنادر سوریه لنگر خواهد انداخت.

 

یک مقام نظامی دیپلماتیک به خبرگزاری ریانووستی روسیه گفت، این ناوشکن که به انواع موشک مجهز است و برای نبرد با زیردریایی ها و نیز دفاع هوایی ساخته شده است، در بندر طرطوس سوریه، تنها پایگاه دریایی روس ها در دریای مدیترانه، پهلو خواهد گرفت.

در عین حال وزارت دفاع روسیه نیمه ماه مارس اعلام کرده بود، یک فروند کشتی سوخت رسان این کشور برای سوخت رسانی به کشتی های ناوگان دریای سیاه و دریای شمال روسیه که وظیفه تامین امنیت کشتی ها را در خلیج عدن علیه راهزنان دریایی بر عهده دارند، در بندر طرطوس سوریه لنگر انداخته است.
 

در ماه ژانویه نیز ناو هواپیمابر روسی «آدمیرال کوزنتسوف» در چارچوب ماموریتی در مدیترانه و اقیانوس اطلس در این بندر سوریه پهلو گرفت که این موضوع، نگرانی های زیادی را برای تحلیلگران به همراه آورد.

منبع:شبکه خبر

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.