پنجشنبه 17 فروردین 1391 | 14:19
اعتراف سیا به شکست کارشنکی‌های غرب
سرویس : بین الملل
گزارش سیا به کنگره آمریکا بیانگر آن است که ایران توانسته است در سال 2011 بر فعالیت‌های هسته‌ای خود بیفزاید.

 بسیج پیشکسوتان "

 روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، این گزارش حاکی از آن است که تهران در سال 2011 نیز به غنی‌سازی اورانیوم ادامه داده و همچنین دست به گسترش زیرساخت‌های هسته‌ای خود زده است.

بنابراین گزارش، ایران در این سال توانسته است 4900 کیلوگرم اورانیوم کم‌غنی‌شده تولید نماید. همچنین ایران فعالیت‌های آب سنگین خود را نیز در این سال پیگیری کرده است. 

این اطلاعات در آستانه مذاکرات آتی ایران و 1+5 در ۱۳ آوریل منتشر می‌شود. گزارش مزبور همچنین بیان می‌دارد که تا نوامبر گذشته، ایران صاحب 4150 کیلوگرم اورانیوم هگزافلوراید کم‌غنی‌شده و 80 کیلوگرم اورانیوم هگزافلوراید با غنای ۲۰ درصد بوده است.

این گزارش همچنین تصریح می‌کند که هر چند تعداد سانیریفیوژهای ایرانی از 8900 در سال 2010 به 8000 دستگاه رسیده است اما کارایی این سانتریفیوژها به شدت افزایش یافته است. 

در گزارش سیا همچنین از تاسیسات هسته‌ای فردو به عنوان تاسیسات اصلی نام برده شده و عنوان شده است که در این تاسیسات در سال 2011 غنی‌سازی ۲۰ درصدی صورت پذیرفته است.

در این گزارش به زرادخانه موشکی ایران نیز اشاره و اذعان شده است که ایران صاحب یکی از بزرگ‌ترین زرادخانه‌های موشکی در خاورمیانه است.

اتهامی نیز در گزارش مزبور از سوی سیا به ایران وارد شده و آن تلاش برای تولید سلاح‌های شیمیایی است.

سیا در حالی به افزایش توان‌مندی هسته‌ای ایران در سال 2011 اذعان کرده است که در تمام این مدت، آژانس‌های اطلاعاتی غربی دست به کار تلاش برای کارشکنی در برنامه هسته‌ای ایران بوده‌اند. اعمال انواع تحریم‌ها، ترور دانشمندان هسته‌ای ایران و استفاده از ویروس‌های رایانه‌ای از جمله تلاش‌های غرب برای کارشکنی در برنامه هسته‌ای کشورمان بوده است.

منبع:فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.