پنجشنبه 31 فروردین 1391 | 11:08
كانال تلویزیونی روسی:
سرویس : بین الملل
یك كانال تلویزیونی روسی در گزارشی تحلیلی اعلام كرد: تحریم نفتی غرب و آمریكا بر ایران تاثیری نگذاشته است و درآمدهای نفتی این كشور همچنان در سطح بالایی قرار دارد.

بسیج پیشکسوتان "

به گزارش ایرنا، كانال تلویزیونی 'ار.ب.كا' روز پنجشنبه در گزارش خود افزود: اتحادیه اروپا تصمیم به تحریم یكجانبه نفتی ایران گرفته است و این كشور هم در پاسخ به این اقدام صادرات نفت به كشورهای عضو این قاره را بتدریج متوقف می كند.

منبع خبری روسی یادآوری كرد: وزیران خارجه كشورهای عضو اتحادیه اروپا روز 23 ماه ژانویه به منظور كاهش منابع درآمد ایران، بسته جدید تحریم این كشور را تایید كردند كه بر اساس آن خرید نفت از تهران توسط كشورهای اروپایی منع می شود و این ممنوعیت روز اول ماه ژوییه به اجرا درخواهد آمد.

در گزارش 'ار.ب.كا' اضافه شده است: با وجود اینكه ایران فروش نفت به برخی كشورهای اروپایی را متوقف كرده است ، به دلیل قیمت بالای نفت در بازار جهانی، درآمد نفتی این كشور افزایش یافته است.

رسانه خبری روسی با استناد به گزارش مركز مطالعات جهانی انرژی نوشت: جمهوری اسلامی ایران امسال 56 میلیارد دلار از صادرات نفت درآمد خواهد داشت.

در گزارش كانال روسی خاطرنشان شده است: ایران دومین كشور تولید كننده عمده نفت در سازمان اوپك پس از عربستان سعودی است و در سال 2010 میلادی در مكان سوم جهانی در زمینه صادرات نفت پس از كشورهای عربستان سعودی و روسیه قرا گرفت.

'ار.ب.كا' نوشت: كشورهای عضو اتحادیه اروپا حدود 20 درصد نفت مصرفی خود را از ایران تامین می كنند و این كشور 20درصد نفت خود را به چین صادر می كند و تهران علاوه بر این با چند كشور دیگر آسیایی در زمینه فروش نفت همكاری می كند.

ایرنا

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.