دوشنبه 4 اردیبهشت 1391 | 06:20
تازه ترین تحولات سوریه ؛
سرویس بین الملل
سرویس بین الملل
حملات مختلف تروریست ها در نقاط مختلف سوریه 57 كشته و زخمی برجا گذاشته است.

بسیج پیشکسوتان "

به گزارش خبرگزاری دولتی سوریه،سانا، با اینكه 11 روز از اعلام آتش بس در سوریه گذشته است، اما افراد مسلح و مخالف دولت همچنان به نادیده گرفتن طرح سازمان ملل متحد برای برقراری آرامش در آن كشور ادامه می دهند.

در تازه ترین تحولات مربوط به حملات تروریست ها در سوریه، روز یكشنبه 57 نفر كشته و زخمی شدند و 5 نفر نیز به دست تروریست ها ربوده شدند.

تروریستها با كار گذاشتن بمبی در جاده حلب- رقه، اتوبوس حامل گروهی از نظامیان را هدف قرار دادند كه بر اثر انفجار این بمب یك نفر كشته و 42 تن دیگر زخمی شدند كه وضع جسمانی سه نفر از آنان وخیم گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، گروهان تخریب وابسته به یگان مهندسی ارتش سوریه، دو بمب دیگر را در نزدیكی محل انفجار یادشده شناسائی و خنثی كرده است.

از سوی دیگر، در استان مرزی دیر الزور در مجاورت مرزهای عراق نیز تروریستها در دو عملیات جداگانه در شهرهای المیادین و البوكمال دو نظامی را به قتل رساندند.

برپایه این گزارش، تروریستها همچنین با كارگذاشتن بمبی در مسیر قطار در حومه شهر ادلب، آن را منفجر كردند.

این انفجار خسارتهای مالی زیادی بر جای گذاشت و به زخمی شدن 6 تن از خدمه قطار منجر شد كه وضع جسمانی یكی از آنان وخیم گزارش شده است.

به گزارش سانا، نیروهای امنیتی سوریه هم در حین گشت زنی های خود در شهر حلب توانستند یك انبار اسلحه را كه شامل گلوله های آر پی جی و تعداد چهار قبضه سلاح خودكار، دوربینهای كنترل و لباس نظامی بود، كشف و ضبط كنند.

منابع خبری سوریه همچنین در ادامه از یورش تروریستها به اتوبوسی در شهر حمص خبر دادند كه آن عملیات 2 كشته و زخمی برجا گذاشت.

تروریستها همچنین در این شهر كه هم اكنون دو تن از ناظران سازمان ملل در آن مستقر شدند، یك جوان را به ضرب گلوله كشتند و 5 نفر دیگر را ربودند.

آنها دكتر عیسی الایوبی استاد دانشكده علوم پزشكی دانشكاه حمص را كه در حال خروج از منزلش بود، ربودند؛ در شهر حماه نیز افراد مسلح یك نظامی را ترور كردند.

به گزارش یك كانال تلویزیونی خصوصی در سوریه، بر اثر انفجار بمبی در شهر بندری طرطوس یك نفر كشته شد و 6 نفر دیگر زخمی شدند.

برپایه این گزارش، نیروهای حافظ نظم در سوریه نیز در شهر حمص در برابر كارشكنی های تروریستها ناچار به واكنش شدند كه در نتیجه درگیری با افراد مسلح در یكی از محله های شهر حمص چهار نفر از آنها را كشتند و یكی از آنها را بازداشت كردند.

نیروهای نظامی سوریه در عملیات دیگری در همین شهر كه به مركزی برای گروه های افراط گرای سلفی درآمده است، سه تبعه تونسی وابسته به سازمان تكفیری القاعده را دستگیر كردند.

در حومه شهر حلب در شمال سوریه هم یك گروه مسلح به روستای بابیص كه گفته می شود محل سكونت حامیان بشار اسد رئیس جمهور سوریه است حمله كردند. در جریان درگیری های درگرفته در این شهر 9 نفر از تروریستها كشته و 7 نفر دیگر زخمی شدند.

انتهای خبر /

ایرنا

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.