سه شنبه 4 آذر 1393 | 10:58
زندگی نامه سردار شهید مهندس سید خلیل نیازمند / برنامه کوهنوردی پیشکسوتان خراسان رضوی ناحیه کاشمر
زندگی نامه سردار شهید مهندس سید خلیل نیازمند / برنامه کوهنوردی پیشکسوتان خراسان رضوی ناحیه کاشمر
دوران سربازی را در تهران سپری و پس از اتمام ، به استخدام آموزش وپرورش درآمد .همزمان با اوج گیری تظاهرات و راهپیمایی علیه رژیم پهلوی سهم به سزایی در فعالیت های سیاسی انقلاب در شهرستان کاشمر داشت

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" ،همزمان با آغاز هفته بسیج کانون بسیج پیشکسوتان جهاد وشهادت سپاه ناحیه کاشمر برنامه کوهنوری را با حضور تعداد حدود 46 نفر از فرماندهان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در ارتفاعات جنوبی شهرستان کاشمر برگزار نمود . در این مراسم مسیر ارتفاعات جنوبی شهرستان منطقه اسحاق آباد را طی نموده و در محل شهادت شهید سید خلیل نیازمند اولین فرمانده عملیات سپاه ناحیه که در درگیری با خوانین و اشرار مسلح در تاریخ 1360/1/19 به شهادت رسید یاد و خاطره  این شهید را گرامی داشتند . در این مراسم پیشکسوت بسیجی برادر کاظم مطیع از همرزمان شهید نحوه عملیات و شهادت شهید را برای حاضران بیان نمود .در پایان زندگی نامه شهید قرائت شد و برنامه با صرف صبحانه به اتمام رسید.

 

 

زندگی نامه سردار شهید مهندس سید خلیل نیازمند

سردار شهید سید خلیل نیازمند فرزند سید علی در سال1330  در کاشمر متولد شد پس ازدریافت دیپلم در دانشگاه علم صنعت تهران پذیرفته ودر رشته متالوژی به ادامه تحصیل پرداخت. او در دوران انقلاب اسلامی با روحانیت قم رابطه قوی داشت .عزم و اراده قوی او باعث شد تا دردوران دانشجویی همزمان به فعالیت های سیاسی بپردازد .در سال 1354 از دانشگاه فارق التحصیل شد.

 

و به مدت 8 ماه در کارخانه ذوب آهن اصفهان مشغول به کار شد .دوران سربازی را در تهران سپری و پس از اتمام ، به استخدام آموزش وپرورش درآمد .همزمان با اوج گیری تظاهرات و راهپیمایی علیه رژیم پهلوی سهم به سزایی در فعالیت های سیاسی انقلاب در شهرستان کاشمر داشت . شهید نیازمند در وقایع 17 شهریور و10 دی از سوی رژیم طاغوت مصدوم شد .او تا اواخر سال 1357 معاونت دبیرستان سید جلاالدین اسد آبادی مشهد را برعهده داشت . با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل سپاه به فرمان حضرت امام (ره) به عضویت سپاه درآمد و به عنوان فرمانده عملیات سپاه ناحیه کاشمر مشغول خدمت گردید. با آغازجنگ تحمیلی مدتی به منطقه جنگی جنوب اعزام شد. شهید پس از خدمات ارزنده ای که در سپاه انجام داد، هنگامی که برای اجرای عملیات پاک سازی ارتفاعات کاشمر از لوث خوانین وضد انقلاب به منطقه روستای اسحاق آباد اعزام گردید ودرتاریخ 1360/1/19 در سن 30 سالگی به شهادت رسید ودر جوار مزار شهید دین وسیاست حضرت آیت الله مدرس به خاک سپرده شد .

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.