سه شنبه 2 خرداد 1391 | 13:11
پاسخ هایی که رییس جمهوری داد - از فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران تا افزایش توان زرادخانه اتمی آمریکا
پاسخ هایی که رییس جمهوری داد - از فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران تا افزایش توان زرادخانه اتمی آمریکا

 

بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت

نیویورک - رییس جمهوری اسلامی ایران عصر دوشنبه به وقت محلی، در مصاحبه با ˈچارلی رزˈ از شبکه های تلویزیونی PBS و CBS پاسخ هایی فراگیر در زمینه های مختلف از جمله فعالیت های صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی تا هزینه های چندین میلیارد دلاری واشنگتن برای افزایش توان زرادخانه های اتمی آمریکا داد.

به گزارش خبرنگار بسیج پیشکسوتان ، محمود احمدی نژاد در این گفت و گوی 65 دقیقه ای، به پرسش های ˈچارلی رزˈ و مجری دیگر این شبکه پاسخ داد.

مرور پرسش های مطرح شده از سوی این دو مجری با پرسش هایی که چند روز اخیر در گفت وگوی شبکه های تلویزیونی و روزنامه های آمریکایی با رییس جمهوری ایران مطرح شده، تکراری بودن پرسش ها را نشان می دهد.

مسایل سوریه، تهدیدها و ادعاهای رژیم صهیونیستی، موضوع هسته ای، عملکرد آژانس درباره ایران، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، رابطه تهران و واشنگتن، تحریم های اقتصادی و امنیت تنگه هرمز از جمله موضوعاتی بود که در این مصاحبه مورد پرسش قرار گرفت.

** دعوت سفر به ایران برای دیدن وضعیت زندگی مردم

پرسش های مجری خانم درباره ادعاهای مطرح شده از سوی غرب بویژه رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه ایران درپی ساخت سلاح هسته ای است و در غیر این صورت باید غرب را قانع کند، سبب شد تا رییس جمهوری پاسخ دهد: این گونه قانع کردن همانند آن است که کسی خود را به خواب زده و نمی خواهد بیدار شود.

وی افزود: قانع کردن برخی دشمنان ایران حد و مرزی ندارد و این مساله یک موضوع سیاسی است.

وقتی مجری اصرار داشت، اینگونه اعلام کند که رییس جمهوری در سخنان خود به اثرات فشار تحریم بر اقتصاد ایران اذعان کرده است، گفت: سخنان شما در مقام یک خبرنگار نیست و به جای آنکه پرسش باشد، نظرات دولت آمریکا را مطرح می کنید. در واقع در موضع کاخ سفید مانند یک دیپلمات رفتار می کنید.

احمدی نژاد ادامه داد: ایران و تهران بزرگ و پیشرفته هستند و از شما دعوت می کنم با سفر به کشور ما از نزدیک وضعیت زندگی ایرانیان را ببینید.

** تنگه هرمز برای امنیت به ناوهای خارجی نیاز ندارد

حضور ناوهای خارجی در خلیج فارس و امنیت این منطقه از دیگر موارد مطرح شده در این مصاحبه بود که رییس جمهوری با یادآوری اینکه دو هزار سال است که امنیت این منطقه را ایران برقرار کرده است، افزود: با آغاز حمله رژیم صدام به ایران، امنیت این منطقه به خطر افتاد و نیروهای خارجی با ادعای حفظ امنیت وارد عمل شدند، اما با حضور ایران امنیت آن هیچگاه از بین نمی رود.

رییس جمهوری در عین حال با اشاره به حضور ناوهای خارجی در خلیج فارس تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران را نمی شود با ناو و جنگ شکست داد و آنان که اینگونه می اندیشند، از سیاست چیزی نمی دانند.

** فریب اتحادیه اروپا توسط آمریکا

مقایسه وضعیت اقتصادی اتحادیه اروپا با توجه به مشکلاتی که دامنگیر اعضای این اتحادیه شده با شرایط اقتصادی مردم ایران نیز از دیگر مسایل مطرح شده از سوی رییس جمهوری در این نشست بود.

احمدی نژاد این نکته را یادآور شد که اتحادیه اروپا در حالی گوش به فرمان آمریکا، سیاست تحریم ملت ایران پیش گرفته که آمریکا 33 سال است رابطه اقتصادی با جمهوری اسلامی ندارد؛ در واقع واشنگتن چون منافعی در ایران ندارد، اتحادیه اروپا را نیز از داشتن منافع اقتصادی محروم کرده که نتیجه آن کمک به فروپاشی اتحادیه اروپا است.

البته رییس جمهوری این نکته را نیز یادآور شد که اگر اتحادیه اروپا از سوی کشورهای دیگر تحریم شود، در آن صورت چه سرنوشتی در انتظار مردم این قاره خواهد بود.

** تناقضی که پاسخی به آن داده نمی شود

نکته دیگری که رییس جمهوری با بیان آن سبب شد، دیگر پرسشی درباره آن مطرح نشود، بحث اهانت به پیامبر اسلام (ص) بود.

وی این تناقض را مطرح کرد، در جایی که نمی توان از حوادث تاریخی پرسش کرد و پرسیدن دراین زمینه نتیجه ای جز زندان و محرومیت ندارد، چگونه توهین به مقدسات یک میلیارد انسان توجیه پذیر می شود؟!

** ادعا در مورد سوریه

رییس جمهوری در پاسخ به پرسش کریستین امانپور خبرنگار ای.بی.سی نیوز درباره ادعای فروش اسلحه به سوریه از سوی ایران، اعلام کرد که این موضوع بارها تکذیب شده است.

** چرایی ترس آمریکا از هزینه های ایران در تولید رادیودارو

درباره گفت وگوهای ایران و گروه 1+5، رییس جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: تکرار این مساله در ایران سبب شده تا مردم برای این موضوع یک لطیفه درست کنند و بگویند که چند سال است نمی توانند 1+5 را جمع کنند در حالی که جمع آنها شش می شود.

هزینه های ایران در فعالیت های صلح آمیز هسته ای از دیگر نکاتی بود که رییس جمهوری در این نشست به آن اشاره کرد و یادآورشد که در مجموع تهران 300 میلیون دلار در هر سال برای تولید رادیوداروها در فعالیت های هسته ای هزینه می کند، اما آمریکا 10 میلیارد دلار در سال برای بمب های اتمی خود هزینه می کند.

احمدی نژاد این مساله را مورد توجه مدیران رسانه های حاضر در نشست خبری قرار داد که چگونه هزینه کنندگان 10 میلیارد دلار برای بمب های اتمی در هرسال، در برابر 300 میلیون دلار هزینه ایران برای تولید دارو، هراس دارند؟ اشکال کار از کجاست؟

** مردم، انتخابات ایران را برگزار می کنند

موضوع انتخابات آینده ریاست جمهوری، از دیگر موارد مطرح در این نشست بود که احمدی نژاد در این رابطه اظهار داشت: انتخابات ایران را مردم برگزار می کنند که تابع هیچ حزبی نیستند.

در پایان این نشست خبری، کریستین امانپور درباره این نشست گفت: نشستی خوب و سازنده بود.

 

انتهای خبر/

ایرنا

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.