یکشنبه 14 اردیبهشت 1393 | 15:20
تضاد سريال‌هاي ماهواره‌اي با اصول اعتقادي جامعه ايراني
تضاد سريال‌هاي ماهواره‌اي با اصول اعتقادي جامعه ايراني

 

عضو كميسيون اجتماعي مجلس در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين» مطرح كرد

تضاد سريال‌هاي ماهواره‌اي با اصول اعتقادي جامعه ايراني

رحماندوست گفت: جامعه ايراني معتقد به دين اسلام است كه افراد را متعهد به اصولي مي‌كند و اين در حالي است كه در سريال‌ها و فيلم‌هاي ماهواره پايبندي به آن اصول ديده نمي‌شود جوان‌آنلاين: مجتبي رحماندوست، عضو كميسيون اجتماعي مجلس كه منظم‌ترين نماينده لقب گرفته،‌ در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين» در خصوص آسيب‌هاي اجتماعي ماهواره در ميان خانواده‌هاي ايراني گفت: بر اساس دريافت ادواري گزارش‌هاي ماهواره‌اي كه از صدا و سيما و برخي از سازمان‌هاي ديگر به دستم مي‌رسد در جريان همه نوع فعاليت‌هاي كاري شبكه‌هاي ماهواره‌اي هستم.
  رحماندوست با اشاره به مهم‌ترين آسيب سريال‌هاي ماهواره اظهار داشت: بارها و بارها شاهد بوده‌ام خانواده‌هايي كه با سريال‌هاي ماهواره‌اي مانوس هستند شاكله و بنيان خانواده از هم پاشيده است.
  وي ادامه داد: جامعه ايراني معتقد به دين اسلام است كه افراد را متعهد به اصولي مي‌كند و اين در حالي است كه در سريال‌ها و فيلم‌هاي ماهواره پايبندي به آن اصول ديده نمي‌شود و سازندگان آن برنامه‌ها نه تنها به آن اصول اعتقادي ندارند بلكه تلاش مي‌كنند اعتقادات بينندگانشان را هم از بين ببرند.
  رحماندوست افزود: بنده به افرادي كه به دوام خانواده‌هاي خود با مباني ارزش‌هاي اسلامي معتقد هستند هشدار مي‌دهم كه تداوم استفاده از ماهواره بنيان خانواده‌ آنها را متزلزل مي‌كند.

اين عضو كميسيون اجتماعي مجلس تصريح كرد: آنچه كه در مسائل اجتماعي ما به عنوان ارزش تلقي مي‌شود دقيقا سريال‌ها و فيلم‌هاي ماهواره به جنگ اين ارزش‌ها درآمده‌اند.
  به گفته رحماندوست شبكه‌هاي ماهواره‌اي برنامه‌هايي درست مي‌كنند با اين عنوان كه سني به جنگ شيعه مي‌رود و در مقابل نيز شيعه به جنگ با سني به پا مي‌خيزد، اين در حالي است كه سازندگان آن برنامه‌ها اصلا به دين اعتقادي ندارند اما در كاركترهاي فيلم‌ يك نفر شيعه مي‌شود و يك نفر هم سني كه آنها به جنگ با يكديگر مي‌پردازند و به اين ترتيب تعصب شيعيان و سني‌ها با ديدن اين فيلم‌ها برانگيخته مي‌شود و اين خود وسيله اختلاف افكني بين شيعه و سني مي‌شود.
  وي با تاكيد بر اينكه سازندگان چنين سريال‌هايي به دنبال ايجاد تفرقه ميان شيعه و سني هستند، گفت: در نظام اسلامي براي ما شيعه و سني تفاوتي ندارد و برادري‌مان را حفظ كرده‌ايم و نه ما به ارزش‌هاي سني توهين مي‌كنيم و نه آنها به ارزش‌هاي ما و قرن‌هاست كه مثل برادر در كنار يكديگر زندگي مي‌كنيم.
  رحماندوست در پايان يادآور شد: شبكه‌هاي ماهواره‌اي از يك سو به دنبال تضعيف ميان اقوام و اديان در بين جامعه هستند و از سوي ديگر بنيان و شاكله‌ي خانواده‌ها را متزلزل مي‌كنند و در واقع مي‌خواهند ارزش‌هاي انساني جامعه را از بين ببرند.      منبع : جوان آنلاين

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.