یکشنبه 24 بهمن 1400 | 15:48
جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری
جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری است.

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" موضوع «جهاد تبیین» مربوط به دیروز و امروز نیست و تا تقابل جبهه حق و باطل وجود دارد، این جهاد نیز وجود خواهد داشت.به طور قطع ویقین سلطه ی سلطه گران وستم ستمکاران درفضای عدم تبیین حقیقت تحقق یافته است اگر امروزرهبر انقلاب بارها از ضرورت و فوریت جهاد تبیین سخن می‌گویندوازمتولیان این حوزه به نوعی ابرازگلایه همراه بامطالبه میکنند، ناشی از کم‌کاری وبی‌توجهی نسبت به این جبهه درسال‌های گذشته است.چه باید کرد؟ «کارهای بزرگ وحماسه آمیزی در طول این چند دهه در عرصه های گوناگون همچون اقتصادی ،اجتماعی، عمرانی، آموزشی، بهداشت ودرمان،صنعتی،دینی وفرهنگی،دیپلماسی وسیاسی،دفاعی وامنییتی رقم خورده است اما به علت کم کاری انعکاس وخبر چندانی از این اقدامات حیرت آوردررسانه ای کشور وجود ندارد،در حالی که هریک از آنهاسر فصلی برای جهاد تبیین است».امام خامنه ای عزیز.
رسانه‌ها وبسیج(مظهر مردم سالاری) ونماز های جمعه وجماعت ودانشگاههاو...ابزار و متولی اصلی این قضیه هستند. صدا و سیما به عنوان رسانه فراگیر و اصلی کشور که بایداذعان کرد تاکنون کارنامه این نهاد در این جهاد در حد انتظار نیست و با وضعیتی که در آن به سر می‌بریم و الزاماتش،تطابق ندارد. صداوسیما به جای عمق‌بخشی و حرکت رو به جلو، بیشتر به گسترش عرضی خودپرداخته وشبکه پشت شبکه ایجادکرده است.شبکه‌های انبوه که برنامه‌های اثرگذار و هدفمند در آنها درحد انتظار دیده نمی‌شود .
وقتی سخن از جهاد به میان می‌آید، به‌صورت طبیعی و منطقی مولفه‌ها و عناصر مختلفی به ذهن متبادر می‌شوند که اصلی‌ترین آنها رزمندگان یا همان نیروی انسانی این میدان است؛ از فرماندهان ارشد گرفته تا فرماندهان میدانی و رزمندگان صف. فرض کنید دشمن به گوشه‌ای از کشور تجاوز کند. آیا می‌توان به شیوه اداری و کارمندی با دشمن جنگید؟ یا با جهادی بود. منظور از این ساده‌‌سازی و مقایسه آن است که بدانیم جهاد تبیین نیز میدانی لاینقطع است و از چندین و چند منظر نه تنها دشواری و الزامات کمتری از جهاد نظامی ندارد بلکه خطیرتر نیز هست. با روحیه کارمندی - به معنای متداول و نه لزوماً صحیح آن- نمی‌توان جهاد تبیین را پیش برد. است.
کسی منکر زحمات و تلاش‌ها نیست اما نسبت آنچه می‌بینیم با پتانسیل و توان صاحبان ‌اندیشه و اهل علم و معرفت چقدر بوده و آیا مطلوب است؟
جهاد همان‌طور که از نامش پیداست در برابر دشمن است. آن که لباس رزم می‌پوشد و عازم میدان نبرد می‌شود، می‌داند که رنج و سختی رزم، کمترین هزینه جهاد است. جهاد، جراحت دارد، اسارت و در نهایت شهادت. جهاد تبیین نیز هزینه‌های خاص خود را دارد. میدان این جهاد مغز و روح و روان انسان‌هاست و ضربات متقابل در این نواحی نواخته می‌شود. آن که پا در میدان جهاد تبیین می‌گذارد باید شهامت و جسارت ضربات دشمن را داشته باشد. دشمنی که در جنگ نظامی هیچ مرزی برای خودنمی‌شناسد ونشان داده از بکار بردن سلاح شیمیایی و حتی اتمی نیز ابایی نداشته، در این میدان نیز هیچ حد و مرز اخلاقی برای خود قائل نیست. اینجاست که با دروغ و تحریف و تهمت و هر آنچه می‌توانند و در چنته دارند به جبهه مقابل هجوم می‌آورند تا اولاً جهادگران رامنفعل ویادرچشم مردم وارونه جلوه دهند- با برچسب‌هایی همچون تندرو، کاسب تحریم، رادیکال، بی‌منطق، دگم وسازمانی که اسلحه دارد پول دارد روزنامه دارد....- ثانیاً دیگران را از ورود به این عرصه بازدارند و این پیام را مخابره کنند که اگر در میدان جهاد تبیین پای گذاشتید باید دست از آبرو، اعتبار، آسایش و آرامش خود وحتی نزدیکانتان بشویید. اینجاست که اجر جهاد تبیین معلوم می‌شود و شاید بتوان گفت این نیز سندی است بر چرایی «مداد العلماء افضل من دماء الشهداء». اینجاست که حضرت امام(ره) می‌فرمایند: «ارزش قلم به غایتی است که برای او قلم زده می‏شود... خطر قلم بیشتر از مسلسل است. وخطربیان بیشترازتوپ و‌تانک است. و خطر علم بیشتر از همه اینهاست.... لکن اگر به خدمت خلق باشد وبه دستور انسان باشد ودرخدمت انسان باشد... تمام اینها ارزش پیدا می‏کند.» (صحیفه امام، ج۱۳، ص‏۴۴۹)
همیشه در میادین نبرد کسانی بوده و هستند که خود را به دشمن می‌فروشند. آنچنان حقیرند که کمتر نامی از آنها حتی به عنوان خائن برجای می‌ماند اما اغلب تاثیراتی بزرگ و تعیین‌کننده دارند. کارشان حقیر است. چیزکی می‌گیرند و رخنه‌ای برای ورود مخفیانه دشمن ایجاد می‌کنند یا در گرماگرم نبرد تیری از پشت زده و فرمانده‌ای دلیر را بر زمین می‌اندازند. اگر مزد این خیانت گلوله دشمن برای پاک‌کردن ردپا نباشد در نهایت، قدیم، اسبی یا کیسه‌ای زر بود و امروز قبول پناهندگی زیر بیرق دشمن یا پولی دست به دست شده در حسابی برای گذران چند صباحی در لهو و لعب.
داستان این مزدوران دشمن در میدان نبرد تبیین و تحریف خود ماجرایی مفصل است که پرداختن به آن مجالی دیگر می‌طلبد
مختصری از فرآیندوسیر جهاد تبیین گفته شد حال اصل مطلب وآن این است که حکم جهادی دیگر.جهاد تبیین،یک فریضه قطعی وفوری در مقابل رسانه ای دشمن.مردمیدان می طلبد. پیشکسوت بسیجی محمد صادقی

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.