سه شنبه 3 اسفند 1400 | 14:08
خشم منافقین از برکناری مدیران نالایق


به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" اظهارات وزیرکاردرباره ارسال120پرونده از فساد مدیران دولت قبل به مراجع وهمچنین عزم جدی در برکناری صدها مدیر نالایق ازاین وزارتخانه عصبانیت طیف مدعی اصلاح طلب منافق افسادگررا برانگیخت و رسانه‌های منتسب به این جریان به صورت هماهنگ او را مورد هجمه قرار‌دادند.
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که «درمبارزه بافساد هیچ ملاحظه‌ای باکسی نخواهیم داشت؛همچنین تاکنون ۱۲۰ پرونده فساد مدیران دولت قبل به مراجع قضایی فرستاده‌ شده وهزارمدیرناکارآمددروزارت کاربرکنارخواهند شد»،
روزنامه‌های طیف مدعی اصلاح‌طلبی در حالی از رویکرد فسادستیزانه وزیر کار به خشم آمده‌اند که در سال‌های اخیر به دفعات به تریبون مفسدان دانه درشت اقتصادی بدل شده و این افراد را تطهیر و بزک کرده‌اند.
این رسانه‌ها همچنین در مقطعی که ماجرای حقوق‌های نجومی مطرح شد، به حمایت تمام قد از مدیران ویژه‌خوار و اشرافی پرداختند و آنها را ذخایر نظام و امانتدار بزرگ نامیدند. پیشتر رسانه‌های منتسب به طیف مدعی اصلاح‌گری همچنین‌، ابر مفسدان اقتصادی در دولت اصلاحات را«برند اقتصاد ایران» و«صاحب نظر بخش‌های مختلف اقتصادی» نامیده و حتی مدعی شده بودند که «جای مفسدان اقتصادی زندان نیست و باید به جای محاکمه و زندان، از نبوغ مفسدان اقتصادی استفاده شود!»
در اردیبهشت ۹۶ نیز‌،تصویری از مدیر مسئول یکی از همین روزنامه‌ها با شهرام جزایری، محکوم مالی که در دوران اصلاحات بازداشت و به چندین سال زندان محکوم شد آن‌هم در طباخی در حال خوردن یک صبحانه کاری مفصل منتشر شد.
حجت‌الله عبدالمالکی:«درمرحله اول بررسی‌ها، پرداختی‌ها درفیش‌هابراساس قواعد و چارچوب‌ها بود و حقوق نامتعارف نبود اما بررسی‌های بعدی نشان داد که بخش زیادی از پرداختی‌ها، از وجوهی خارج از فیش حقوقی و از طریق سکه و کارت هدیه بود. به عنوان مثال حقوق فردی ۲۰ میلیون تومان بود اما با کارت هدیه ۵۰ میلیون تومانی در ماه حدود ۷۰ میلیون تومان پول حقوق می‌گرفت.»
همچنین مجموعه‌ ای درخواست حدودیک هزارو ۲۰۰قطعه سکه راداده است که به سرعت باآن مجموعه برخورد کردیم و مدیر مربوطه تعویض شد و یک بازرسی قوی در مجموعه‌ها صورت گرفت.»
وی تاکیدکرد:«تنهادریک لیست ازسوی نهادامنیتی،حدود ۱۰۰ نفرکه جزو فعالان رسانه‌ای و توئیتری بودنددرواحدهای اقتصادی وصنایع درسطح عضوهیئت ‌مدیره ومدیرعامل مشغول به کاربودند؛همچنین انتصاب‌های مسئله‌دارحقوقی وفامیلی را داشتیم به عنوان مثال محکومان دستگاه قضایی ویاکارمند سازمان‌های خارجی ویاافرادی که وابسته به رجال سیاسی بودندرا داشتیم.»
عصبانیت جریان حامی دولت سابق یا همان طیف مدعی از برکناری بانیان مشکلات موجود در حالی است که این طیف سیاسی که اکثریت مطلق دولت روحانی را در اختیار داشتند و از طرفی کارنامه فضاحت‌بار دولت قبل در کاهش ارزش پول ملی، افزایش سرسام‌آور قیمت مسکن و اجاره‌بهای مسکن، افزایش افسارگسیخته قیمت خودرو، سکه، لوازم‌خانگی، اقلام خوراکی و... همگی از نتایج حضور این جریان در قدرت بوده است.
همچنین از جمله نقاط مورد انتظار افکار عمومی که دولت هنوز به‌طور جدی به آن ورود نکرده است تغییر بدنه خموده و ناکارآمد مدیریت کشور باقی‌مانده از دولت روحانی به سمت رویکرد عملگراوانقلابی است. ***هویت انقلاب اسلامی در تقابل با رویه های قلدر مابانه غرب
ایران انواع فشارها و تحریم‌های آمریکا را تحمل کرده و موجب حیرت همگان در دنیا شده است.خیلی‌ها،این تحریم‌هاراعملا به مثابه امکاناتی می‌بینند که ایران با تمسک به آنها توانسته در بسیاری از حوزه‌ها خودکفا شود.
پایگاه خبری میدل ایست مانیتورباانتشاراین ارزیابی نوشت:آمریکاسال‌هاست که ازتاکتیک‌ های مختلف نظیر دیپلماسی، زبانِ زور و تحریم استفاده می‌کند تا ایران را به زانو در آورد. با این حال، تقریبا در تمامی موارد در رسیدن به اهداف خود ناکام بوده است. آمریکا تا به آنجا علیه ایران پیش رفت که حتی بخش غذا و دارویِ این کشور را نیز تحریم کرده است. با این حال، این تحریم‌ها با مقاومتِ حیرت انگیز ایران رو به رو شده‌اند.
یکی از نخستین اقداماتی که با پیروزی انقلاب اسلامی ایران در عرصه سیاست خارجی این کشور عملیاتی شد، قطع کاملِ روابط ایران با اسرائیل و رژیم آپارتایدی آفریقای جنوبی بود. ایران همچنان از برقراری روابط با آمریکا خودداری می‌کند و همچنان سیاست‌های خود در ابعاد منطقه‌ای و بین‌المللی را در نقطه مقابل رویه‌های دولت آمریکا تعریف می‌کند.
درحوزه مسائل ایدئولوژیک ، روانی، فنی، سایبری و راهبردی نیز به صورت آشکار و پنهان با یکدیگر در وضعیت جنگ وتنش به سرمی‌برند. در شرایط کنونی نگرانی‌های جدی راجع به تقویت همکاری‌هایِ محور ایران، روسیه و چین وجود دارد. مسئله‌ای که درنوع خودمی‌تواندازنفوذ آمریکا و متحدان آن در منطقه خاورمیانه بکاهد. موضوعی که عملا به دغدغه‌ای جدی برای واشنگتن و متحدان منطقه‌ای آن تبدیل شده است.
با این همه، ایران به تنهایی نیز اهرم‌های معتبری را علیه محور غرب و شرکای منطقه‌ای آن دارد.تهران درراس هلال شیعی ومحور مقاومت قرار دارد و نوعِ ایدئولوژی و اسلام سیاسی که ایران ارائه می‌کند نیزهمواره مایه نگرانی غرب وبه‌ویژه آمریکا بوده است. نباید فراموش کرد که اساسا هویت انقلاب اسلامی به نحوی است که در تقابل با رویه‌های قلدرمابانه غرب قرارداردوهرزمان ایران بخواهدازاین هویت فاصله بگیرد،عملا دیگر نمی‌توان از موجودیتی به نام انقلاب اسلامی ایران صحبت کرد. ***سناتور آمریکایی: ایران فوری ترین وبزرگترین تهدیدبرای امریکا ست
یک سناتورآمریکایی گفت:ایران فوری‌ترین وبزرگترین تهدیدبرای آمریکاست،حتی خطرناکتر از روسیه و چین.
لیندسی گراهام، پس از دیدار با نفتالی بنت نخست‌وزیر اسرائیل گفت: بحران روسیه-اوکراین مهم است، اما ایران خطری بزرگ‌تر است.
سناتور گراهام با اشاره به مذاکرات جاری دروین میان ایران وقدرت‌های جهانی برای احیای برجام و بازگشت دولت واشنگتن به این توافق گفت: از مطالبی که درباره توافق جدید در وین به اطلاع من رسیده، چنین برمی‌آید که شرایط بسیار نگران‌کننده است.
وی در گفت‌وگوباخبرنگاران، مهار برنامۀ اتمی ایران را فوری‌ترین مسئلۀ جهان و جمهوری اسلامی ایران رابزرگترین خطرجهانی خواند.
لیندسی گراهام، مفاد توافقی راکه دولت بایدن مایل است با جمهوری اسلامی ایران امضا کند، بسیارنگران‌کننده دانست وگفت:«من نمی‌دانم چطورمیتوان ببزرگترین دولت حامی تروریسم درجهان اجازه داد که برنامۀ پیشرفتۀ غنی‌‌سازی اورانیوم داشته باشد.» سناتور جمهوری‌خواه در جای دیگری از سخنانش از یک توافق دفاعی مقطعی میان اسرائیل و آمریکا نیز دفاع کرد و گفت: هدف این توافق دفاعی ارسال این پیام به حکومت ایران است که نابودی دولت اسرائیل به منزلۀ اعلام جنگ به ایالات متحده آمریکا است. *** سلاح استراتژیک نفتی ایران در قامت جهانی
اخیرا خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرد: صادرات نفت ایران با وجود تحریم‌ها به بالای یک میلیون بشکه رسیده است. اما دکتر سعید جلیلی رقم صادرات را بالای 1/2 میلیون بشکه اعلام کرد.
درهمین حال روزنامه دنیای اقتصاددرگزارشی باعنوان سلاح استراتژیک نفتی ایران در قامت جهانی نوشت:پس ازنقطه‌‌‌زنی و افزایش برد سلاح استراتژیک نفتی ایران در بازارهای جهانی، هم‌‌‌اکنون شاهد کاهش هزینه‌‌‌ها در معاملات فرآورده‌‌‌ها هستیم؛ گویی شکستن ساختار تحریم‌‌‌ها در بورس‌انرژی پیش از نتیجه مذاکرات محقق شده و نرخ‌های صادراتی به‌شدت به قیمت‌های جهانی نزدیک شده است. قیمت‌های صادراتی فرآورده‌‌‌ها در بورس‌انرژی فاصله‌‌‌ای جزئی تا نرخ‌های منطقه‌‌‌ای دارد؛ اگرچه هم‌‌‌اکنون نیز نرخ‌های صادراتی را می‌‌‌توان در قامت جهانی ارزیابی کرد.
بورس انرژی روزهای پیچیده و جذابی را سپری می‌کند؛ اگرچه یکی از اتفاقات خوب و کم‌‌‌سابقه برای این بازار رسمی در روزهای اخیر رقم خورده است. نسبت معامله عرضه‌‌‌ها در ماه جاری به ۴۳‌ درصد رسیده است که اتفاقی کم‌‌‌سابقه و حتی تاریخی برای این بازار محسوب می‌شود و حتی در مقایسه با سایر بورس‌‌‌‌‌‌های حامل‌‌‌های انرژی در جهان نیز رقم خاص و معنا‌‌‌داری به شمار می‌رود. رشد معامله عرضه‌‌‌ها در شرایطی رخ داده که حجم عرضه در این بازار در ماه‌‌‌های اخیر کاهش نسبی داشته؛ اگرچه آمارها حکایت از آن دارد که حجم عرضه‌‌‌ نیز بار دیگر در مسیر رشد قرار گرفته است.
شاید در نگاه اول این ارقام چندان مهم به نظر نرسند؛ولی کسانی که تحریم‌‌‌ها راعلیه ما وضع کرده و آنها را رصد می‌کنند، خوب می‌‌‌دانند که در بورس انرژی چه اتفاق بزرگی رخ داده است. اگر رقم ۴۳‌ درصد اخیر به ۴۵‌ درصد برسد، به این معنی است که تحریم‌‌‌های نفتی به کمک دو ابزارمصرف داخلی وتوان بازاریابی جهانی، ازنفس افتاده است. به عبارت ساده‌‌‌تر، هر کالایی که به بورس انرژی وارد شود، با دو بار عرضه، با احتمال ۹۰‌ درصد به فروش خواهد رسید و با توجه به ویژگی‌‌‌های فنی‌ سازوکارهای تسویه وجوه در بورس ‌انرژی، حتی بازگشت ارز حاصل از صادرات قطعی است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.