یکشنبه 22 اسفند 1400 | 10:03
ارزیابی غربیها از دو دولت دوازدهم و سیزدهم ونتیجه هائی که روشهای آنها داده است یک تجربه بزرگ برای هوشمندان اهل دقت !

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"   به نقل از رجانیوز: فارن افرز در گزارشی به توافق احتمالی وین پرداخت و نوشت: «پس از ماه ها بحث، به نظر می رسد که مذاکره کنندگان به توافقی برای احیای توافق هسته ای 2015 ایران نزدیک شده اند.»

این نشریه آمریکایی در سایت خود نوشت: «در شکل احتمالی خود، این قرارداد مزایای اقتصادی کوتاه مدت قابل توجهی برای ایران به همراه خواهد داشت و به ایران اجازه می‌دهد آزادانه نفت بفروشد و دوباره به سیستم مالی جهانی متصل شود. تهران نیز به نوبه خود تولید اورانیوم غنی شده و آزمایش سانتریفیوژ خود را محدود خواهد کرد و بازرسی های بین المللی تقویت شده را خواهد پذیرفت. اما هر توافقی نیز از همان کاستی‌های گسترده‌تری رنج می‌برد که سلف آن شش سال پیش داشت که احتمالاً با بدتر شدن نگرش‌ها در ایالات متحده و خود ایران تشدید می‌شود.»

خواب هائی که دشمنان مردم ایران می بینند!
در این مقاله آمده است: «در صورت اجرای موفقیت آمیز توافق جدید، منافع اقتصادی واقعی را برای تهران باز خواهد کرد. ایران می‌تواند آزادانه نفت را با قیمت‌های بالاتر بفروشد و درآمدهایش را به کشور بازگرداند. این به تنهایی میلیاردها دلار درآمد اضافی در ماه ایجاد می کند. تهران همچنین می تواند به بیش از 100 میلیارد دلار ذخایر ارزی خود که در خارج از کشور نگهداری می شود، دسترسی داشته باشد. بانک‌های ایران می‌توانند دوباره به سیستم مالی جهانی متصل شوند. تجارت گسترش خواهد یافت و برخی از شرکت های آسیایی و اروپایی احتمالا در این کشور حضور خواهند داشت.»
فارن افرز در بخشی از این این مقاله سرفصلی با عنوان «مقاومت رئیسی» بازکرده و به تفاوت دولت کنونی ایران با دولت روحانی پرداخت است . این نشریه آمریکایی به تلاش های حسن روحانی برای نوشتن قراردادهای متعدد با اروپایی ها می‌پردازد. تلاش دولت روحانی برای تشویق غربی ها به سرمایه گزاری در ایران و حضور آنها در کشورمان اما ناکام ماند و نتوانست منافع مورد نظر را داشته باشد.

از همین رو فارین افرز می‌گوید: « اختلافات بین روحانی و رئیس جمهور فعلی ایران، ابراهیم رئیسی، چشمگیر است. سیاست خارجی رئیسی بر بهبود روابط با همسایگان ایران، روسیه و چین متمرکز شده است، نه ایالات متحده و اروپا.»

در ادامه این یادداشت با تحلیل کنش سیاسی دولت سیزدهم آمده است: « رئیسی احتمالاً مفهوم «اقتصاد مقاومتی» [آیت الله] خامنه‌ای را پیگیری می‌کند و منابع به‌دست‌آمده از کاهش تحریم‌ها را برای تقویت ظرفیت ایران برای مقاومت در برابر شوک‌های تحریمی آینده، نه برای وابستگی به اقتصاد جهانی به کار می‌گیرد»
خوابهای شتر گونه دیکتاتوری غرب وحشی
فارن افرز همچنین به تلاش دولت بایدن برای برجام های دو سه نیز اشاره می‌کند و می‌نویسد: «اگرچه دولت بایدن در ابتدا قصد داشت از احیای توافق به عنوان بستری برای مذاکرات آتی با ایران استفاده کند، اما این چشم انداز مبهم به نظر می رسد. مقامات آمریکایی و اروپایی احتمالاً استدلال خواهند کرد که اگر ایران خواهان یک توافق پایدارتر است، باید برای آن مذاکره کند. اما تهران نتیجه معکوس خواهد داد.»تردیدی نیست که دوران دیکتاتوری غرب وحشی پایان یافته است و هرچقدر درک این حقیقت در غرب دیر تر فهمیده شودفروپاشی دیکتاتوری فرسوده غرب سریعتروگسترده تر خواهد بود!

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.