یکشنبه 22 اسفند 1400 | 14:02
نقش استکبار(آمریکا)در مذاکرات ورسالت رسانه ها

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  استکباردرجایگاه ابر قدرتی قرار گرفته ودر سراسر جهان برای خود منافعی در نظردارد وبرای تهاجم سیاسی همواره طلبکار است یعنی به صورت طلبکار بروز وظهورمی کند برای حضوردر مذاکره اول فضا سازی می کند وبعد در مذاکرات با وجهه سیاسی طلبکاری نمودپیدامی کندباید درزمان از جایگاه ابرقدرتی نزول کندابر قدرت ها با داشتن موَلفه قدرت یعنی اقتصادقوی،نیروی نظامی قوی،سیاست قوی برای خود درهمه کشور ها منافع دارند یکی از ابزار های سیاسی فشار تحریم است تحریم کننده درتحریم ،خود نیز تحریم میشود گواینکه قبل از تحریم راه حلی برای رفع تحریم پیداکرده وعمل می کند. آمریکا در تحریم نفت و گاز روسیه، تقریبا تنها مانده است. نه اروپایی‌ها همراهی کردند، و نه حتی عربستان و امارات. این، نقطه عطفی در دوران ابرقدرتی آمریکاست(یعنی اثرات تحریم برای استکبار رفع نشده واعوان استکبار تحمل آنرا ندارند.)
-نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید؛ «اتحادیه اروپا، نفت یا گاز روسیه را تحریم نخواهد کرد ودرنتیجه،انرژی مجارستان تامین خواهد بود».وزیر خارجه آلمان هم نسبت به توقف واردات گاز و نفت از روسیه هشدارداده و گفت: «پیامدهای این تصمیم شدید است و در این صورت، آلمان و اروپا تاچند هفته تحریم برق و گرما نخواهند داشت».
- در حالی که رکورد چند دهه‌ای تورم در آمریکا شکسته و شهروندان معترض شده‌اند، جو بایدن، روسیه را مقصر معرفی کرده و گفت: «یکی از عوامل موثر در تورم، افزایش قیمت گاز و انرژی بود، زیرا بازارها به اقدامات تهاجمی پوتین واکنش نشان دادند.»
در حوزه مذاکرات با ایران، آمریکا و اروپا،استکبارسیاستش طلبکارانه است درمورد انرژی هسته ای خودراتحریم کرده ایم وخسارت های مادی ومعنوی فراوانی دیده ایم استکبار تعهدی نداشته تحریم های ظالمانه وستمگرانه که اعمال نموده بایدبرداردکه عمل نکرده دولت روحانی تعهد کرده تا کشورراه ازهستی ساقط کند ،ازنهایی شدن توافق حرف می‌زنند و ضمناتهدیدمی‌کنند و در مذاکرات وقفه می‌اندازند، و اسم این کار را «مکث در مذاکرات» میگذارند!
- آنها در پای میز، تهدید به پایان دادن به مذاکرات می‌کنند تا طرف ایرانی را منفعل کنند، اما در فضای رسانه‌ای، حواس‌شان هست که شوک تازه‌ای به بازارنفت ندهند. به همین دلیل، در فضای رسانه‌ای دائما دنبال انتشاراخبار مثبت (و البته دور ازواقعیات) ازمذاکرات وین هستند تاقیمت نفت کاهشی شود.
- رویکردآمریکابرای مجازات روسیه ازطریق تحریم نفت وگازاین کشور،حتی درحد زمزمه واعلام- ونه اعمال تحریم و بروز نتایج آن- موجب شد قیمت نفت تا بالای 130دلارهم صعود کند.بنابراین آمریکاموفقیت کم‌هزینه نقشه تحریمی خودرادرکشاندن ایران به بازی خود می‌بیند؛ این‌که فارغ ازلغو واقعی و پایدار تحریم، به بازار این‌گونه القا شود که بخشی از نیاز بازار از طریق ایران تامین می‌شود و نباید از تحریم روسیه نگران بود.
- استکبار امریکا در عین‌حال نمی‌خواهد این بدهکاری راهبردی خود را به ایران بپردازد (متعهد به لغو موثرتحریم ایران شود)، بلکه می‌خواهد به عنوان (طلبکار)مطالبه دقیقه نودی در مذاکرات،از ایران دریافت کند! به همین دلیل از یک طرف، از برآورده کردن توقعات مهم ایران در زمینه لغو ساختاری تحریم‌ها و ارائه تضمین معتبر طفره می‌رود؛ از طرف دیگر، همین کارشکنی خود دروین راپای روسیه می‌نویسد تارسانه‌های غربگرا علیه تیم مذاکره‌کننده ایران فضا‌سازی کنند و به کوتاه آمدن از کف مطالبات خود وادار سازند(!)
-اگرایران این حقیقت که استکبار به هیج وجه در مذاکره چیزی نمی دهدوفقط طلبکارانه وارد مذاکره می شود راباور داشته بود هیچ وقت گرفتار نمی شد واز راه اقتصاد مقاومتی به نتیجه مطلوب می رسید باشد تا«وسیعلم الذین ظلمواای منقلب ینقلبون ».(ایه227شعراء) (آنان که ظلم وستم کردندبزودی خواهند دانست که چگونه انتقامی آنها را دگرگون خواهد کرد)بسیجی پیشکسوت محمد صادقی

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.