پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 | 10:43
سردار فدوی در جمع خبرنگاران اعلام کرد
هدف‌گذاری سپاه برای افزایش سرعت شناورها به سه برابر سرعت مدل آمریکایی
هدف‌گذاری سپاه برای افزایش سرعت شناورها به سه برابر سرعت مدل آمریکایی
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: در نقشه راهی که تعیین شده است، اگر سرعت شناورهای تندرو آمریکا، ۳۱ نات باشد ما به ۶۰ نات دست یافته‌ایم و هدف‌گذاری ما این است که این سرعت را به سه برابر سرعت شناورهای آمریکایی برسانیم که این سرعتی دیوانه کننده است.

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"سردار دریادار "علی فدوی" فرمانده نیروی دریایی سپاه در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که شناورهای تندرو اسلحه‌هایی تعیین کننده هستند، اظهار کرد: تا سال پیش سرعت شناور‌های آمریکایی‌ها تا ۳۵ نات بود. آن‌ها در صحنه نبردی که از سال ۶۶ و طی جنگ عراق علیه ایران آغاز شد، صحنه جنگ را نامتقارن تعریف کردند و به همین خاطر طی راهبرد جدیدی عنوان کردند که راهبرد ۲۰ ساله‌ای باید داشته باشند. زیرا جنگ‌های آینده همانند جنگ در عراق و افغانستان زمینی نخواهد بود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: آمریکایی‌ها عنوان می‌کنند در آینده در دو صحنه نبرد دریایی و سایبری درگیر خواهند بود. به همین خاطر در دریا سرعت نقشی اساسی دارد.

وی یادآور شد: سال‌هاست سرعت شناورهای تندروی ما دو برابر سرعت شناورهای آمریکایی است. بر این اساس طی نقشه راهی که تعیین شده است، اگر سرعت شناورهای تندرو آمریکا، ۳۱ نات باشد ما به ۶۰ نات دست یافته‌ایم و هدف‌گذاری ما این است که این سرعت را به سه برابر سرعت شناورهای آمریکایی برسانیم؛ این سرعت، یک سرعت دیوانه کننده بوده و از نظر علمی تحقق آن بسیار سخت است.

فدوی با اشاره به این‌که در حال حاضر تنها شناورهای مسابقه‌ای با سرعت ۶۰ نات سرعت دارند، خاطرنشان کرد: ما به دنیال آن هستیم تا شناور‌هایمان را به سرعت ۸۰ نات برسانیم و آن‌ها را به انواع تسلیحات نظامی مجهز کنیم.

فرمانده ندسا تاکید کرد: من توانمندی نیروی دریایی سپاه را بسیار مثبت ارزیابی می‌کنم، اما برای بررسی بهتر این توانمندی بهتر است از دشمنان ما این سوال پرسیده شود و این هم می‌تواند با استفاده از فناوری‌های روز از راه دور صورت گیرد.

وی تاکید کرد: هرگاه دشمنی به هر کشوری تجاوز کند حق مسلم آن کشور است که از خود دفاع کند و ما نیز وظیفه داریم در صورت حمله به کشورمان دفاع کنیم، همان‌گونه که در دفاع مقدس جانانه دفاع کردیم و دشمن را به خاک ذلت نشاندیم.

منبع:خبرگزاری دفاع مقدس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.