یکشنبه 12 مرداد 1393 | 20:29
سرلشکر صفوی در آیین رونمایی مجموعه 8 جلدی جهان اسلام:
جهان اسلام در یک نقطه عطف راهبردی قرار گرفته است
جهان اسلام در یک نقطه عطف راهبردی قرار گرفته است
دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم كل قوا گفت: آینده ملتها، دولتها و کشورهای اسلامی در نتیجه اثرات متقابل روندهای کلان سیاسی، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی جهان معاصر و جهان اسلام با یکدیگر رقم خواهد خورد.

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" سردار سرلشکر پاسدار دکتر سید یحیی صفوی دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم كل قوا در آیین رونمایی از مجموعه 8 جلدی کتاب های جهان اسلام که با حضور مقامات مسئولین عالی رتبه لشکری و کشوری و جمعی از سفرای کشورهای اسلامی در مرکز آموزش و پژوهش های بین الملل وزارت امور خارجه برگزار شد به تحلیل وضعیت جهان اسلام پرداخت.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه سرعت تغییر و تحولات در حوزه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و تکنولوژیک جهان کنونی شتاب گرفته است گفت: هم اکنون جهان در مقطعی حساس و بحرانی از تاریخ بشریت قرار گرفته است.

وی افزود: جهان اسلام چه به معنای 1/6 میلیارد نفر مسلمان ساکن در جهان و چه به معنای 57 کشور عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در حال گذار از یک پیچ تاریخی سرنوشت ساز و مرحله گذار ژئوپولتیکی قرار گرفته است.

دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم كل قوا با اشاره به حوادث سیاسی و امنیتی 13سال گذشته کشورهای اسلامی از جمله فاجعه انسانی و نسل کشی صهیونیست ها در فلسطین اشغالی گفت: به نظر شما سهم بازیگران قدرتمند جهانی، نظام سرمایه دار غرب و صهیونیسم جهانی که با قدرت نظامی گری و امپریالیسم رسانه ای خبری همراه است در این فاجعه‌های بزرگ آیا سهم اصلی نمی باشد؛ آیا جهان اسلام، کشورها و ملت های اسلامی هدف اصلی تهاجم بی‌رحمانه نظام سیاسی، فرهنگی و اقتصادی قدرت های غربی قرار نگرفته است.

وی افزود: سوال اصلی اینجاست که چرا این حوادث در امریکا و اروپا رخ نمی دهد؟ مگر نه اینکه مسائل جهانی با یکدیگر مرتبط هستند.

سرلشکر صفوی در ادامه با بیان اینکه به نظر عده ای از دانشمندان و نظریه پردازان علوم سیاسی و روابط بین الملل، جهان اسلام در یک نقطه عطف راهبردی قرار گرفته است گفت: آینده ملتها، دولتها و کشورهای اسلامی در نتیجه اثرات متقابل روندهای کلان سیاسی، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی جهان معاصر و جهان اسلام با یکدیگر رقم خواهد خورد.

وی خاطر نشان کرد: ملت‌های اسلامی ظلم و ستم آشکار، عدم توازن‌های اقتصادی شمال- جنوب، امنیتی و ناامنی، دموکراسی و دیکتاتوری، استقلال و تحت سلطه بودن را دیگر تحمل نمی‌کند.

دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم كل قوا تصریح کرد: وقت آن رسیده که دنیای اسلام سرنوشت خود را بازنگری کند، تهدیدات امریکا و سرمایه داران صهیونیست پشت سر دستگاه حاکمه امریکا متوجه یک کشور و یک دولت نیست بلکه متوجه همه دولتها و ملت های اسلامی است.

وی تصریح کرد: از بیش از 60 سال پیش که غده سرطانی اسراییل را در این منطقه ایجاد کردند، از حدود 100 سال پیش که فکر بلعیدن ثروت ها و منابع خام ملتها و کشورهای اسلامی در محافل اروپایی و امریکایی شکل گرفت راه قدرتمند شدن غرب در بلعیدن و تحت تسلط بودن کشورهای اسلامی دنبال می‌شد.

رییس موسسه آینده پژوهی جهان اسلام در ادامه با بیان اینکه واقعیت آن است که تمامی کشورهای اسلامی از افریقا تا آسیا مورد تهدید هستند اظهار داشت: عاقلانه ترین راه برای نجات آن است که همه ملتها و دولتها تلاش کنند تا با هماهنگی و همکاری به همگرایی و تشکیل ائتلاف‌ها و اتحادیه‌های منطقه‌ای و جهانی بر اساس منافع مشترک برسند و ظرفیت ها و مزیت‌های نسبی اقتصادی، سیاسی، دفاعی، امنیتی و فرهنگی یکدیگر برای پیشرفت و توسعه در راستای رسیدن به امنیت پایدار را هدف اصلی خود قرار دهند.

وی با اشاره به عوامل توانمند ساز جهان اسلام تصریح کرد: موقعیت مناسب جغرافیایی، موقعیت برتر ژئوپلیتیکی فرهنگ، تمدن و ایدئولوژی اسلامی، موقعیت منحصر به فرد ژئواستراتژیک و تسلط بر گذرگاه‌های عبوراجباری همچنین داشتن قدرت بی همانند ژئواکونومیکی بی نظیر از مهم ترین عوامل توانمند ساز جهان اسلام است که می تواند زمینه ساز تشکیل یک قطب جدید قدرت به نام قدرت جهان اسلام گردد.

دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم كل قوا خاطر نشان کرد: به منظور دستیابی به این هدف بزرگ احتیاج به عزم و اراده مصلح‌هان الهی دولتها و ملت‌های بزرگ جهان اسلام است و طراحی راهبرد همگرایی اسلامی باید اینگونه باشد که قدرت‌های بزرگ سلطه گر در برابر این فرایند همگرایی که به توسعه و پیشرفت کشورهای اسلامی و استقرار امنیت پایدار و صلح و ثبات مبتنی بر عدالت در منطقه منتهی خواهد شد کار شکنی خواهند کرد.

سرلشکرصفوی در پایان با تاکید بر اینکه وعده تخلف ناپذیرالهی است که سرانجام اسلام و مستضعفان پیروز خواهند شد گفت:عزت و اقتدار منبعث از همگرایی اسلامی به نفع همه دولتها و ملتهای اسلامی است و نیاز به شجاعت رهبر سیاسی، استقامت ملت های اسلامی و به کارگیری تمامی عوامل و منابع قدرت ملی انباشته شده در کشورهای اسلامی است.

 

 

 

منبع : سپاه نیوز

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.