پنجشنبه 4 اسفند 1390 | 08:55
متعاقب حملات وحشیانه پلیس اسپانیا به دانشجویان معترض
هزاران نفر از مردم والنسیا در اعتراض به خشونت‌های پلیس تظاهرات می‌کنند
هزاران نفر از مردم والنسیا در اعتراض به خشونت‌های پلیس تظاهرات می‌کنند
اعضای احزاب سیاسی و اتحادیه‌های کارگری و نهادهای آموزشی اسپانیا خود را برای برگزاری تظاهرات در جهت حمایت از دانشجویان والنسیا و در اعتراض به سرکوب‌های وحشیانه پلیس علیه معترضان آماده می‌کنند.

بسیج پیشکسوتان: به گزارش شبکه تلویزیونی "راشاتودی"، متعاقب سرکوب‌های خونین روز گذشته پلیس اسپانیا علیه دانشجویان والنسیا که در اعتراض به اصلاحات کاری و سیاست‌ کاهش هزینه‌های آموزشی دولت تظاهرات کرده بودند و بازداشت 25 معترض که 6 نفر از آنها زیر سن قانونی بودند، هزاران نفر از مردم اسپانیا خود را برای راهپیمایی و تظاهرات علیه خشونت‌ها و وحشیگری‌های پلیس اسپانیا علیه دانشجویان والنسیا آماده می‌کنند.

بر اساس گزارش راشاتودی،‌ احزاب سیاسی، اتحادیه‌های کارگری و نهادهای آموزشی و شهروندان اسپانیایی در والنسیا برای برگزاری تظاهرات امروز چهارشنبه علیه وحشیگری‌های پلیس کشور در قبال مردم فراخوان داده‌اند؛ آنها خواستار کناره‌گیری "پائولا سانچز دولئون" نماینده دولت اسپانیا در والنسیا و "آنتونیو مورنو" رئیس پلیس والنسیا هستند.

فراخوان برگزاری تظاهرات در اعتراض به سرکوب‌های وحشیانه پلیس کشور یک روز پس از آن گزارش می‌شود که متعاقب درگیری‌های خونین روز گذشته میان پلیس اسپانیا و دانشجویان، هزاران نفر از مردم شهرهای اسپانیا با برگزاری تظاهرات و اعلام حمایت از دانشجویان والنسیا، از مقامات دولتی خواستند تا وحشیگری‌های پلیس علیه دانشجویان والنسیا را خاتمه دهند.

راشاتودی نوشت: حداقل ۳ هزار نفر در مادرید به خیابان‌ها آمدند و شعار "والنسیا صدای ما را بشنو، مادرید در مبارزه کنار شماست" سر دادند.

مردم اسپانیا در شهرهای "بارسلونا"،‌ "سویل"،‌ "کوردوبا"، "آلمریا" و "آلیکانته" در انتقاد از اقدامات پلیس والنسیا به خیابان‌ها آمدند و بنرهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: "لطفا به سر من آسیب نزن، من فردا امتحان دارم".

شبکه تلویزیونی راشاتودی در ادامه خبر خود نوشت: سازمان عفو بین‌‌الملل و سازمان‌های نجات کودکان از "ماریانو راجوی" نخست‌وزیر اسپانیا درخواست کردند تا درباره سوء‌استفاده پلیس کشور از قدرت و به ویژه در رابطه با دستگیری افراد زیر سن قانونی تحقیقاتی را به عمل آورد.

به دنبال تظاهرات روز گذشته دانشجویان اسپانیایی در اعتراض به سیاست‌های کاهش هزینه‌ها، پلیس ضدشورش اسپانیا باتون به دست، به سوی معترضان حمله کردند و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند و تعدادی را نیز دستگیر کرد.

 

در عکس‌ها و فیلم‌های گرفته شده از صحنه تظاهرات و درگیری‌ها، جوانان اسپانیایی با چهره‌های خونین دیده می‌شوند و پلیس اسپانیا نیز باتون به دست و با کلاه و لباس‌های زرهی در حال تعقیب، ضرب و شتم و کشیدن مردم روی زمین هستند.

والنسیا یکی از بدهکارترین مناطق اسپانیا است و دولت نیز با اعمال قوانین کاهش‌ هزینه‌ای دشوار در این منطقه اعلام کرده است که این سیاست‌‌های کاهش هزینه‌‌ای برای تقویت اقتصاد کشور ضروری هستند.

مؤسسه آمار اسپانیا اعلام کرده است که نرخ بیکاری کشور به مرز 23 درصد رسیده است و این کشور بالاترین نرخ بیکاری اروپا را در اختیار دارد و نیمی از جوانان اسپانیایی بیکار هستند.

 

 

منبع: فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.