یکشنبه 7 اسفند 1390 | 16:28
رهبر معظم انقلاب: به رفقا و نزدیکان، نباید امتیاز ویژه داد؛ همه باید یکسان امتیاز ببرند
رهبر معظم انقلاب: به رفقا و نزدیکان، نباید امتیاز ویژه داد؛ همه باید یکسان امتیاز ببرند
شاخص‌های انتخابات در’مکتب امام’ / عدالت / رهبر معظم انقلاب: نظام باید با جریان فساد اقتصادى مبارزه کند؛ این وظیفه‏ مجلس و دولت و قوه‏ قضائیه است. به رفقا و نزدیکان، نباید امتیاز ویژه داد؛ همه باید یکسان امتیاز ببرند

بسیج پیشکسوتان: بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در باب ” عدالت ” :

آرمان ‌گرایىِ جوان ایرانىِ ما عبارت است از ترسیم آینده ای با این خصوصیات؛ ما نظام و کشورى مى‌خواهیم که پیشرفته باشد و مردم آن دانشمند و بیدار و زنده باشند؛ غفلت ‌زده و خواب ‌آلوده نباشند؛ کشور برخوردار از عدالت باشد؛ مبراى از فساد باشد؛ طبقه‌ اشراف بر آن حاکمیت نداشته باشد – چه اشراف سنتى، چه طبقه‌ جدیدى که ممکن است اسمشان اشراف نباشد، اما در واقع اشراف باشند و به قول آقایان از رانت‌هاى گوناگون اقتصادى استفاده کنند – برخوردار از قدرت و استحکام سیاسى باشد؛ و همه‌ اینها الهام گرفته از معارف دین و اسلام عزیز باشد. اسلام این ظرفیت را دارد که اینها را به ما تعلیم دهد.

بیانات در دیدار دانشجویان و اساتید دانشگاه‌هاى استان کرمان – ۱۹/۰۲/۱۳۸۴

وقتى مناسبات غلط اقتصادى در جامعه حاکم باشد، وقتى رانت‏‌ خوارى رواج داشته باشد، وقتى سوء استفاده‏ از قدرت براى به دست آوردن ثروتهاى باد آورده رواج داشته باشد، کسى که تولید کننده و زحمتکش واقعى است، ناامید مى‏شود. کشاورزى که زحمت مى‏کشد، صنعتکارى که تولید مى‏کند، سرمایه ‏دارى که سرمایه ‏گذارى مى‏کند، معدنکارى که عرق مى‏ریزد، معلمى که در مدرسه درس مى‏گوید، استادى که در دانشگاه تدریس مى‏کند، قاضى اى که وقت و اعصاب خود را به کارِ صحیح صرف مى‏کند، وقتى ببینند راه براى مناسبات غلط اقتصادى در جامعه باز است و با آن برخورد نمى‏شود، مأیوس مى‏شوند. این که ما گفتیم و تأکید کردیم که باید با مفاسد اقتصادى و قاچاق مبارزه شود، به‏خاطر این است که این پدیده ‏ها اساس پیشرفت کشور را دچار آسیبهاى جدى مى‏کنند. گردآورندگان ثروتهاى نامشروع، زیاده ‏خواهان، زیاده‏ خواران و مفسدان اقتصادى نباید عرصه را بر کسانى تنگ کنند که یا سرمایه‏ گذارى مى‏کنند، یا کار مى‏کنند، یا زحمت مى‏کشند، یا درس مى‏خوانند، یا علم را گسترش مى‏دهند و درآمدى بسیار کمتر از آنها دارند. نظام باید با مفاسد اقتصادى و با جریان فساد اقتصادى مبارزه کند؛ این وظیفه‏ مجلس و دولت و قوه‏ى قضاییه است.

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در اجتماع بزرگ مردم همدان ۱۵/۴/۱۳۸۳

امکانات استفاده از یک شرکت و یک منبع مالى را در اختیار جمع خاصى قرار دادن، به مناسبت این‌ که اینها دوست یا خویشاوند یا رفیق ما هستند. این کار جزو کارهاى ضد مردم‌سالارى است… بله، باید با این فسادها مبارزه شود. برادران و خواهران عزیز! تا این فسادها در مجموعه‌ کارگزاران کشور وجود داشته باشد، توانایى کار وجود نخواهد داشت و پیشرفت امکان ندارد؛ هر کار هم بکنید، امکان نخواهد داشت. اینها شکافها و دره ها و حفره‌ هایى است که وقتى به وجود آمد، هرچه شما دستاورد داشته باشید و در آن بریزید، آنها را پر نمى‌کند؛ دستاورد هم از بین مى‌رود. لذا اول باید اینها را علاج کرد. این فرمایش امیرالمؤمنین علیه ‌الصلاة والسلام است: «من لک فیه هوى من رعیتک»؛ به رفقا و نزدیکان و آدمهایى که دوستشان دارى، نباید امتیاز ویژه بدهى؛ همه باید یکسان امتیاز ببرند. امتیازى که هست، باید در اختیار همه قرار گیرد؛ اگر بناست قرعه‌ کشى شود، اگر بناست سقف باشد، درعین‌حال نباید براى کسى امتیازى وجود داشته باشد.

 

بیانات در دیدار مسؤولان و کارگزاران نظام جمهورى اسلامى ایران   ۱۲/۰۹/۱۳۷۹

 

نمودار/اهمیت انتخابات نهم ازنگاه رهبرانقلاب

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.