یکشنبه 14 اسفند 1390 | 09:11
بازتاب بين المللي مشاركت 65 درصدي در انتخابات
ايران در مسابقه مشروعيت جهان را جا گذاشت
ايران در مسابقه مشروعيت جهان را جا گذاشت
خبرگزاري هاي خارجي با انتشار گسترده اخبار مربوط به انتخابات ايران حضور گسترده مردم در اين انتخابات را باعث افزايش مشروعيت نظام دانستند.

بسیج پیشکسوتان: شبكه خبري سي ان ان در گزارشي حضور گسترده مردم در انتخابات مجلس را به معني افزايش مشروعيت نظام دانست و افزود: فشارهاي شديد غرب و تحريم هاي آنان باعث افزايش ميزان راي دهندگان در پاي صندوق هاي راي و احياي مشروعيت نظام شد.
سي ان ان در گزارش ديگري مشاركت مردم در انتخابات را نشان دهنده حمايت آنان از برنامه هسته اي ايران دانست.
رويترز نيز در گزارشي اعلام كرد انتخابات پارلماني و حضور مردم در آن باعث تقويت نظام و رهبري شد.
شبكه تلويزيوني الجزيره عربي نيز از تهران گزارش داد كه ايراني ها با شركت در انتخابات به غرب پيام دادند كه پشتيبان نظام شان هستند.
الجزيره انگليسي نيز با اذعان به اين نكته كه انتخابات ايران به يك همه پرسي تبديل شده است گفت: شركت بالاي مردم در انتخابات مجلس ايران بيش از هر چيز به نفع رهبر ايران تمام شد.
خبرنگار شبكه تلويزيوني الجزيره انگليسي در تهران همچنين گفت: مردم ايران با حضور در انتخابات اقتدار و اتحاد كشورشان را به رخ دنيا كشيدند.
عبدالقادر فايز گفت: مشاركت بالاي مردم ايران در انتخابات 12اسفند نشان داد نظام ايران در همه پرسي درباره مشروعيت خود پيروز شده است.
يك تحليلگر سياسي مقيم تهران نيز به شبكه تلويزيوني الجزيره گفت: تحريم انتخابات تاثيري بر روند انتخابات و مشاركت مردم نداشته است.
بي بي سي عربي نيز با اذعان به حضور گسترده ملت ايران در انتخابات مجلس تصريح كرد ميزان مشاركت در انتخابات روز جمعه فراتر از انتخابات قبل بوده است.
يك نويسنده ايرلندي با اشاره به اين نكته كه رسانه هاي غربي انتخابات ايران را پوشش نمي دهند گفت: مردم ايران با شركت در انتخابات از كشورشان دفاع مي كنند و در مقابل قدرت نمايي هاي قدرت هاي امپرياليستي در منطقه مي ايستند.
تلويزيون قطر نيز با اشاره به فشار غرب در موضوع هسته اي به ايران گفت: ايراني ها در نهمين دوره انتخابات پارلماني اين كشور شركت كردند تا با اين مشاركت به تحريم ها پاسخ دهند.
همچنين خبرگزاري فرانسه با اذعان به حضور گسترده مردم در انتخابات مجلس گفت: ميزان بالاي مشاركت نشان داد مردم به درخواست نظام پاسخ مثبت داده اند.
صداي آمريكا نيز با اعتراف به حضور گسترده مردم در انتخابات مجلس نهم گفت: مردم ايران به درخواست نظام در انتخابات شركت كردند.
فايننشال تايمز نيز با انتشار اخبار مربوط به انتخابات مجلس ايران نوشت: ميليونها ايراني روز جمعه با وجود تحريم مخالفان نظام در انتخابات مجلس شركت كردند.
تلويزيون چين هم شركت مردم در انتخابات مجلس را پاسخ به دعوت رهبر معظم انقلاب دانست و به نقل از يكي از راي دهندگان گفت: ايران نشان داد هنوز مقاوم است و در اين دور از انتخابات ميزان حضور مردم حتي مهمتر از نتيجه آن است.
نيويورك تايمز نيز از حضور گسترده مردم در انتخابات روز جمعه خبر داد و آن را نشانه وفاداري مردم به نظام معرفي كرد.
اين روزنامه انتخابات پارلماني را باعث افزايش اقتدار نظام و رهبري آن دانست.
يك نماينده پارلمان بغداد هم انتخابات جمعه را دليلي بر انسجام ملت ايران در حمايت از انقلاب و نظام خواند و افزود: استقبال گسترده مردم از صندوق هاي راي باعث اقتدار بيشتر تيم مذاكره كننده تهران با مجموعه 1+5 خواهد بود.
هاشم المرتضي روزنامه نگار و تحليلگر لبناني نيز با تاكيد بر حضور گسترده مردم در نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي گفت: مردم ايران گذشته از هرگونه وابستگي و گرايشي مي خواهند اين پيام را به جهان بدهند كه ايران تسليم فشارها نمي شود.
با وجود حضور گسترده مردم در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي وزير خارجه انگليس نتوانست خشم خود را كنترل كند و با محكوم كردن انتخابات روز جمعه آن را ناعادلانه خواند.
دويچه وله آلمان كه از حضور گسترده مردم در انتخابات شوكه شده بود تلاش كرد حضور مردم را به خريدهاي نوروزي مرتبط كند.

 

 

منبع: کیهان

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.