دوشنبه 15 اسفند 1390 | 08:56
شریعتمداری در ویژه برنامه «بیست و دو»:
اگر اختیار و بودجه داشتم هزینه شبکه های ماهواره ای را می دادم تا به هیچ وجه تعطیل نشوند
اگر اختیار و بودجه داشتم هزینه شبکه های ماهواره ای را می دادم تا به هیچ وجه تعطیل نشوند
مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: اگر من اختیار و بودجه داشتم هزینه شبکه های ماهواره ای را می دادم تا به هیچ وجه تعطیل نشوند.

بسیج پیشکسوتان: حسین شریعتمداری یکشنبه شب در ویژه برنامه «بیست و دو» در خصوص تبلیغات فراوان شبکه های ماهواره ای در مورد شرکت نکردن مردم در انتخابات و اینکه چرا مردم به حرفه های آنها گوش نکردند، گفت: چند سال قبل خبرنگار CNN به کیهان آمده بود، در آنجا یک سوالی در مورد تلویزیون های ماهواره ای مطرح کرد و گفت که نظر شما در این مورد چیست، گفتم؛ اگر من اختیار و بودجه داشتم هزینه شبکه های ماهواره ای را می دادم تا به هیچ وجه تعطیل نشوند.

وی  ادامه داد: در این هنگام آن خبرنگار گفت واقعا چنین تصوری دارید؟ گفتم آره، بعد چند کلیپ که از آنها ضبط کرده بودم را برای آن خبرنگار گذاشتم، خود خبرنگار گفت واقعا همین است که شما می گویید.

مدیر مسئول روزنامه کیهان تصریح کرد: بیشتر این حرف های شبکه های ماهواره ای خنده دار است.

شریعتمداری افزود: به نظر من فعالیت این شبکه ها بسیار به نفع ماست و من هموز بر این باورم که اگر فعالیت های بعضی از این ها در حال افول است، به طریقی به آنها کمک بشود؛ چون هیچ چیز بهتر از نیست تحلیل و نظرات آنها همیشه برقرار باشد.

وی ادامه داد: مثلا پیشنهاد آنها این بود که روز پنجشنبه مردم خیابان را شلوغ بکنند و زیاد در خیابان ها حضور داشته باشند و روز جمعه اصلا حضور داشته نباشند، آیا واقعا این طوری شد؟
 
مدیر مسئول روزنامه کیهان در ادامه سخنان خود در خصوص نرم مشارکت مردم در انتخابات پارلمانی در جهان و کشورمان گفت: سقف نرم در انتخابات پارلمانی 30 درصد است یعنی 30 درصد خیلی بالاست و زیر 25 تا 20 را هم عادی می دانند؛ این قائده است و همه جا هم همین طور است.

شریعتمداری بیان داشت: ما در اینجا مسائل  مان خیلی منتفاوت است، در کشورهای اروپایی اصلا اصراری بر شرکت نیست، چون آنها به یک حداقلی اکتفا می کنند خیلی هم برای تبلیغات وقت و هزینه صرف نمی کنند و دیگر اینکه خود مردم هم به آرا اطمنیان ندارند؛ ولی در کشور ما کاملا برعکس است.

وی در خصوص پیام حضور حماسی مردم در 12 اسفند گفت: پیام داخلی این حضور خیلی زیاد نیست چون پیام برای مردمی هست که خود آن مردم محتوای این پیام را از قبل می دانستند دلیلش هم این است که خودشان حضور پیدا کردند، خودشان آنها را ایجاد کردند و آفریننده این حماسه هستند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان دامه داد: پیام اصلی این حماسه بیرونی است یعنی انتخابات در محدوده جغرافیایی ایران به اجرا در آمده است ولی آثار آن آثاری بسیار فراتر است.

شریعتمداری تصریح کرد: الان دشمنان متوجه شدند و به وضح این پیام را گرفتند که مردم به تعبیر CNN نشان دادند که به نظامشان علاقه مند هستند، همین یورونیوز هم با عصبانیت می گوید؛ تحلل گران غربی اطلاعات غلط به ما دادند آنها آرزوی خودشان را به صورت خبر به ما ارائه کردند و واقعیاتی که در ایران می گذرد بسیار متفاوت است با چیزی که تبلیغ می شود.

وی تصریح کرد: غرب در این زمینه هم  ناکام مانده است.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.