چهارشنبه 17 اسفند 1390 | 21:54
آیت الله مهدوی کنی: منظور از نظارت بر رهبری، دفاع از ولایت فقیه در برابر هجوم دشمنان
آیت الله مهدوی کنی: منظور از نظارت بر رهبری، دفاع از ولایت فقیه در برابر هجوم دشمنان
آیت‌الله مهدوی كنی،سه‌شنبه شب در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری كه در دبیرخانه این مجلس صورت گرفت،به برگزاری یازدهمین اجلاس خبرگان رهبری از دوره چهارم اشاره و اظهار امیدواری كرد كه این اجلاس برای نظام جمهوری اسلامی و تقویت رهبری مفید باشد.

بسیج پیشکسوتان: وی با بیان اینكه مساله ولایت فقیه به عنوان یك'نظریه' و نه'فتوا' از سوی امام راحل و بعد از آن از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شد،اظهار داشت: بحث فتوا در ولایت فقیه به آن معناست كه اعمال ولایت متناسب با اوضاع، زمان و مكان است.

وی تصریح کرد: برداشت من از نظر امام در خصوص نظارت بر رهبری این است که از رهبری دفاع کرده و از هجمه دشمن به این جایگاه رفیع و حوادثی که موجب تضعیف رهبری در تصمیم‌گیری و اظهارنظرها می‌شود، جلوگیری کنیم.

رییس مجلس خبرگان رهبری افزود: 'ما در مقامی هستیم كه این نظریه را به هر شكلی مطرح می‌كنیم باید از آن حفاظت كنیم؛ نه اینكه در مقام نقد، انتقاد و تضعیف باشد.'

وی با تاكید بر اینكه در این راه باید فداكاری و گذشت بیشتری داشته‌ باشیم، گفت: 'ما به عنوان شاخه‌هایی از شاخه‌های ولایت باید این درخت تنومند را حفظ كنیم نه اینكه منتظر باشیم كه در گوشه و كناری اگر اشتباهی پیدا شد، آن شاخه را ببریم.'

آیت‌الله مهدوی كنی ادامه داد: امیدوارم از نظر علم، عمل و پاسداری از حوزه ولایت بتوانیم در این كشور اسلامی و شیعی این جایگاه را حفظ كنیم.

وی در ادامه با اشاره به آیاتی از قرآن كریم، اظهارداشت: این آیات ما را هدایت می‌كند كه در اظهارنظر، عمل و در مسایل سیاسی، عبادی و اقتصادی و كارهایی كه بر عهده ماست،غیر از خدا چیزی را در نظر نداشته و اخلاص داشته باشیم.

رییس مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان كرد، سِر اثر كلام امام (ره) 'اخلاص امام' بود؛ در واقع اخلاص امام (ره) از دل می‌آمد و با تظاهر نبود.

آیت‌الله مهدوی كنی سپس به دلایل حضور خود و آیت‌الله یزدی و حضور جامعتین در انتخابات نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره كرد وگفت:حضورما در عرصه انتخابات دلیل داشت.

وی افزود:'وقتی مشاهده كردیم جمع زیادی از طرفداران امام (ره) و انقلاب به نام اصولگرا معرفی شدند، بهتر دیدیم كه وارد میدان شده و رهبری كنیم تا دوستان متفرق نشوند.'

منبع: خبر آنلاین

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.