سه شنبه 23 اسفند 1390 | 14:43
دادستان كل سابق آمریكا: واشنگتن نیازمند دوستی با مردم ایران است
دادستان كل سابق آمریكا: واشنگتن نیازمند دوستی با مردم ایران است
'رمزی كلارك' دادستان كل سابق آمریكا با محكوم كردن تحریم های این كشور علیه ایران تصریح كرد: آمریكا به ایرانیان بدهكار و به دوستی مردم ایران نیازمند است.

بسیج پیشکسوتان: وی گفت: تحریم های اقتصادی ایران قابل قبول نیست و آمریكایی ها باید بیدار شوند. واشنگتن برای 25 سال حمایت از رژیم شاه به مردم ایران بدهكار است. ربع قرن سركوب مردم ایران توسط شاه با حمایت كاخ سفید انجام شد و اكنون آمریكایی ها نیازمند دوستی با مردم ایران هستند.

كلارك در پاسخ به این پرسش كه واشنگتن بارها ایران را به حمله نظامی تهدید كرده كه از نظر قانون اساسی آمریكا و منشور سازمان ملل نیز غیرقانونی است. كاخ سفید چگونه این روش های غیرقانونی را توجیه می كند؟ گفت: قانون اساسی آمریكا كاملا آشكار است. اعلان جنگ باید توسط كنگره اعلام شود اما می بینیم كه با بمب افكن های بدون سرنشین درون كشورهای دیگر عملیات نظامی دارند كه خود به منزله اعلان جنگ است.

وی افزود: با تحریم های اقتصادی شدید، محروم ترین قشر یك كشور را هدف قرار می دهند كه خود به منزله اعلان جنگ است، اما از كنگره اجازه نمی گیرند. در مورد عراق همین تحریم ها را داشتند كه به مرگ صدها هزار كودك زیر پنج سال منجر شد و تحریم ها علیه ایران هم به منزله اعلان جنگ است.

كلارك در رابطه با مطرح شدن موضوع تسلیحات پیشرفته با توان نفوذ به اهداف زیرزمینی توسط آمریكا و رژیم صهیونیستی، گفت: ایران تنها كشوری در منطقه می باشد كه در برابر سلطه اسراییل ایستاده و مانع تحقق اهداف استیلاجویانه آن است و این موضوع دلیل تل آویو برای طرح موضوع حمله را تشكیل می دهد.

وی با اشاره به موضوع انتخابات ریاست جمهوری آمریكا در نوامبر 2012 و اینكه اسراییل بدون اجازه و پشتیبانی واشنگتن نمی تواند اقدامی انجام دهد، در باره شرایط جنگی و اقتصادی آمریكا نیز گفت: دو جنگ عراق و افغانستان، جنایتكارانه بودند و از نظر اخلاقی و روحی توان نیروهای آمریكایی را به شدت متزلزل كرده اند. همچنین مشكلات اقتصادی آمریكا هر روز بیشتر می شود و افزون بر این، كشورهایی مانند هند و چین قدرت های اقتصادی جدید شده اند كه باید با این قدرت ها رقابت كند.

 

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.