شنبه 5 فروردین 1391 | 13:18
سرویس : سیاسی
سرویس : سیاسی
رییس جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریك مجدد عید نوروز به ملت بزرگ ایران، در آستانه سفر به تاجیكستان برای شركت در سومین جشن جهانی نوروز اهداف خود از انجام این سفر را در جمع خبرنگاران تشریح كرد.

 بسیج پیشکسوتان : محمود احمدی نژاد روز شنبه پیش از عزیمت به شهر 'دوشنبه' پایتخت تاجیكستان گفت: با تصویب قاطع اعضای مجمع عمومی سازمان ملل، نوروز به عنوان یك جشن جهانی به رسمیت شناخته شد و بعد از آن جشن جهانی نوروز هر سال برگزار می شود.

احمدی نژاد با بیان اینكه جشن جهانی نوروز دو سال پی در پی به میزبانی تهران برگزار شد ، اظهار داشت كه این جشن امسال به میزبانی تاجیكستان برگزار می شود و وی نیز بنا به دعوت رسمی رییس جمهوری تاجیكستان در این جشن حضور می یابد.

رییس جمهوری یكی از اهداف اصلی سفر به تاجیكستان را شركت در جشن جهانی نوروز اعلام كرد و گفت كه در این جشن آداب و رسوم و فرهنگ كشورها به معرض نمایش گذاشته می شود.

احمدی نژاد همچنین گفت كه تشكیل اجلاس سه جانبه ایران - افغانستان - تاجیكستان و همچنین اجلاس چهارجانبه با حضور سران كشورهای ایران، تاجیكستان، افغانستان و پاكستان در حاشیه جشن جهانی نوروز در دوشنبه پایتخت تاجیكستان برگزار خواهد شد و وی نیز در این دو اجلاس حضور خواهد داشت.

احمدی نژاد بررسی تحولات منطقه ای را از جمله مهمترین اهداف تشكیل این دو اجلاس دانست.

رییس جمهوری با بیان این كه در حاشیه جشن جهانی نوروز در دوشنبه با مقامات و مسوولان برخی كشورها ملاقات هایی خواهد داشت، گفت: یكی دیگر از كارهایی كه در طول این سفر انجام خواهد شد افتتاح مجتمع بزرگ فرهنگی خانه ایرانیان در دوشنبه پایتخت تاجیكستان است.

رییس جمهوری اسلامی ایران دقایقی پیش با بدرقه رسمی محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهور تهران را به مقصد دوشنبه ترك كرد.

علی اكبر صالحی وزیر امور خارجه، حمید بقایی معاون اجرایی، مجتبی ثمره هاشمی مشاور ارشد، اسفندیار رحیم مشایی رییس دفتر، مجید نامجو وزیر نیرو و موسوی رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همراهان رییس جمهور در سفر به تاجیكستان هستند.

مبع:ایرنا

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.