یکشنبه 6 فروردین 1391 | 07:50
سرویس : سیاسی
سرویس : سیاسی
رییس كمیته تفحص و جستجو مفقودین ستاد فرماندهی كل نیروهای مسلح از موافقت ایران با عراق برای آغاز دور جدید تفحص پیكر مطهر شهدا در خاك عراق و تأمین و انتقال ابزار كاوش به این كشور خبر داد.

سردار' سیدمحمد باقرزاده' روز شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های محلی در خرمشهر افزود:در مذاكراتی كه به تازگی در بصره با مقامات محلی برای تداوم كار تفحص پیكر شهدا صورت گرفته مقرر شد كه مسوولان عراقی زمینه‌ای را برای توسعه میدانی كار تفحص از جمله در منطقه 'مجنون' فراهم كنند.

وی ادامه داد: بر این اساس در راستای انتقال وسایل مهندسی و ابزاری كه در كاوش مورد استفاده قرار می گیرد قول مساعدت داده شده است.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در ادامه گفت:البته تاكنون در انتظار تصمیم نهایی پنج وزارتخانه در عراق از جمله وزارت اقتصاد، اطلاعات، دفاع و امور خارجه و حقوق بشر هستیم كه این وزارتخانه‌ها باید با هم بتوانند هماهنگ شوند تا تجهیزات فنی و مكانیكی را به عراق منتقل كنیم.

وی ابراز امیدواری كرد با آغاز دور جدید تفحص ، پیكر مطهر تعدادی از شهدا را در منطقه مجنون شناسایی و به كشور انتقال دهیم.

منطقه مجنون (هورالعظیم) در غرب شهرستان دشت آزادگان محل اجرای عملیات غرور آفرین خیبر در بهمن ماه سال 1362 و عملیات بدر در اسفند1363 بوده است.

پیكر مطهر 22 شهید هشت سال دفاع مقدس كه به تازگی در مناطق عملیاتی مجنون و فاو كشف شده بود روز جمعه در میان استقبال كم نظیر كاروان های راهیان نور از طریق مرز شلمچه در 16كیلومتر غرب خرمشهر وارد میهن اسلامی شدند

منبع:ایرنا

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.