دوشنبه 7 فروردین 1391 | 11:37
نماینده پارلمان انگلیس ضمن حمایت از حقوق هسته ای تهران:
حمله به ایران پشیمانی به بار می‌آورد/به فکر اقتصاد جهانی و بهای نفت باشید
حمله به ایران پشیمانی به بار می‌آورد/به فکر اقتصاد جهانی و بهای نفت باشید
نماینده پارلمان انگلیس و عضو ائتلاف "جنگ را متوقف کنید" ضمن حمایت از حق قانونی ایران برای داشتن برنامه هسته‌ای اعلام کرد که حمله به ایران باعث پشیمانی همه می‌شود.

بسیج پیشکسوتان:  "جرمی کوربین" از نمایندگان پارلمان انگلیس و یکی از فعالان ضد جنگ ائتلاف "جنگ را متوقف کنید" ، ضمن هشدار درباره پیامدهای فاجعه بار هرگونه اقدام نظامی احتمالی علیه ایران اعلام کرد که در صورت وقوع چنین امری همه پشیمان خواهند شد.

این عضو ضد جنگ انگلیسی در ادامه اعلام کرده است: به فکر پیامدهای اقتصادهای غربی و نظام های اقتصادی کل جهان بدنبال جنگ با ایران باشید؛ تاثیر جنگ با ایران روی نظام اقتصاد جهانی و بهای نفت قطعا فاجعه بار خواهد بود و جهانیان نیز بدنبال اقدام نظامی علیه ایران با پشیمانی زندگی خواهند کرد.

کوربین در مصاحبه خود با اشاره به اینکه رژیم اسرائیل منشا تنش های منطقه است، گفت: مسیر رو به جلو باید از طریق اتم زدایی منطقه از میزان تنش ها کم کند؛ اتم زدایی ای که باید زرادخانه های هسته ای اسرائیل را هدف بگیرد زیرا ایران در حال حاضر یکی از اعضای پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای "ان پی تی" است.

این نماینده پارلمان انگلیس با اشاره به اینکه اسرائیل 200 کلاهک هسته ای در اختیار دارد و قطعا قابلیت بمباران هر کشوری با تسلیحات هسته ای را نیز دارد، در ادامه گفت: منزوی کردن ایران به اسرائیل این اجازه را می دهد که به تهدیدهای خود و همچنین ترور دانشمندان هسته ای در ایران ادامه دهد و این در حالیست که ایران حق قانونی پیشبرد قدرت هسته ای غیرنظامی خود را داراست.

این هشدارهای کوربین درباره عواقب اقدام نظامی احتمالی علیه تاسیسات هسته ای ایران در شرایطی گزارش می شود که فعالان ضد جنگ ائتلاف "جنگ را متوقف کنید" نیز روز شنبه گذشته در اعتراض به اقدام نظامی علیه ایران در شهرهای مهم انگلیس تظاهراتی همگانی در سراسر کشور برگزار کردند.

معترضان ضد جنگ انگلیسی ضمن انتقاد از تبلیغات دولت های غربی و به خصوص مقامات رسمی لندن درباره حمایت از حمله به ایران اعلام کردند که همان مقاماتی که کشور را در مسیر تهاجم به عراق گمراه کردند، در حال حاضر مدعی اند که حمله به ایران نیز یک ضرورت است.

 

منبع: خبرگزاری فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.