دوشنبه 7 فروردین 1391 | 12:04
يک پژوهشگاه بين المللي اعلام کرد مذاکرات آمريکا و طالبان کاملا شکست خورده است
يک پژوهشگاه بين المللي اعلام کرد مذاکرات آمريکا و طالبان کاملا شکست خورده است
پس از گذشت یک دهه جنگ پرهزینه در افغانستان، آمریکا در تلاش است از طریق گفت و گو با طالبان زمینه را برای خروج از این کشور فراهم آورد.

بسیج پیشکسوتان: آمریکا پس از از دست دادن حدود دو هزار نیروی نظامی و هزینه نزدیک به نیم تریلیون دلار، به این نتیجه رسیده است که در جنگ افغانستان پیروزی وجود ندارد. واشنگتن در تلاش است با طالبان گفت و گو کند تا راه حلی بیابد. این گفت و گو از طریق دفتر آنها در قطر صورت می گیرد. اما طالبان دو هفته پیش گفت و گوها با آمریکا را به حال تعلیق در آورد. این اقدام به دنبال کشتار غیرنظامیان افغان و سوزاندن نسخه هایی از قرآن صورت گرفت.
اکنون یک پژوهشگاه برجسته می گوید مذاکرات بین آمریکا و شبه نظامیان افغان کاملا شکست خورده است. آی سی جی، گروه بحران بین المللی می گوید شکست این مذاکرات می تواند این کشور جنگ زده را بیش از پیش بی ثبات کند.
پروفسور محمد داوود میراکی کارشناس افغان در شیکاگو می گوید: «آمریکا بازی های متعددی را دنبال می کند. آنها از یک سو صلح می خواهند و از سوی دیگرمردم را بمباران می کنند، آنها را قتل عام می کنند و به قرآن اهانت می کنند.»
این پژوهشگاه از سازمان ملل خواسته است هدایت تلاش ها برای پایان دادن به جنگ یازده ساله در افغانستان را به دست گیرد. آی سی جی همچنین تاکید می کند حوادث چند ماه اخیر موجب تغییر باور عمومی مردم افغانستان به نقش آمریکا در کشورشان شده است.
نیروهای تحت رهبری آمریکا جرایم بی شماری در این کشور انجام داده اند و نشان داده اند که به زندگی مردم افغان اهمیتی نمی دهند. بر اساس برخی منابع بیش از بیست و نه هزار غیرنظامی افغان بر اثر اقدامات نظامی آمریکا جان باخته اند.
افزایش خشم افغان ها از اشغال کشورشان کار را برای نیروهای تحت رهبری آمریکا دشوارتر می کند.

 

منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.